Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Neki aspekti edukacijsko-rehabilitacijske podrške pisanoj komunikaciji u obitelji slijepog djeteta (CROSBI ID 166775)

Prilog u časopisu | stručni rad

Fajdetić, Andrea Neki aspekti edukacijsko-rehabilitacijske podrške pisanoj komunikaciji u obitelji slijepog djeteta // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 47 (2011), 1; 98-107

Podaci o odgovornosti

Fajdetić, Andrea

hrvatski

Neki aspekti edukacijsko-rehabilitacijske podrške pisanoj komunikaciji u obitelji slijepog djeteta

Podrška obitelji tijekom ranog razvoja slijepog djeteta iznimno je važna. Kakva će podrška biti, ovisi o poimanju roditeljstva što je iznimno individualno jer obitelj nije homogena skupina, a samo roditeljstvo razlikuje se od obitelji do obitelji. Obitelj slijepog djeteta suočena je s nizom izazova. U prevladavanju izazova može pomoći i edukacijsko - rehabilitacijska (dalje u tekstu: ER) podrška. ER podrška u obitelji, koja je važna, jer omogućuje usvajanje različitih znanja i vještina važnih za adekvatno poticanje razvoja slijepog djeteta u obiteljskom okruženju. U širem kontekstu poticanja rane pismenosti slijepog djeteta iznimno je važno poznavati specifičnosti pisane komunikacije slijepih osoba. Samo rad stručnjaka, dobra suradnja stručnjaka i roditelja te poznavanje osnovnih pojmova i pravila brajice stvaraju uvjete koji omogućuju uspješno opismenjavanje slijepe djece. Iz pregleda literature za zaključiti je da su obitelj i kompetentna ER podrška važni u procesu usvajanja nekih osnova specifičnih komunikacijskih kompetencija slijepih (pisane komunikacije korištenjem brajice). Za kompetentnu ER podršku važna je kompetencija organizacije ER podrške ali i poznavanje osnovnih teoretskih pojmova vezanih uz brajicu. U radu su definirani izazovi vezani uz obitelj, ER podršku obitelji u usvajanju pisane komunikacije brajicom te teorijske osnove hrvatskog standarda brajice u literarnom kontekstu.

obitelj slijepog djeteta; ER podrška; pisana komunikacija obitelji slijepe djece; hrvatski standard brajice u literarnom kontekstu

nije evidentirano

engleski

Some aspects of educational and rehabilitation support to written communication in the family of the blind child

nije evidentirano

family of the blind child; educational and rehabilitation support; written communication in the familiy of blind children; croatian national notation braille standard in literary context

nije evidentirano

Podaci o izdanju

47 (1)

2011.

98-107

objavljeno

1331-3010

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice
Indeksiranost