Neki aspekti edukacijsko-rehabilitacijske podrške pisanoj komunikaciji u obitelji slijepog djeteta (CROSBI ID 166775)
Prilog u časopisu | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Fajdetić, Andrea
hrvatski
Neki aspekti edukacijsko-rehabilitacijske podrške pisanoj komunikaciji u obitelji slijepog djeteta
Podrška obitelji tijekom ranog razvoja slijepog djeteta iznimno je važna. Kakva će podrška biti, ovisi o poimanju roditeljstva što je iznimno individualno jer obitelj nije homogena skupina, a samo roditeljstvo razlikuje se od obitelji do obitelji. Obitelj slijepog djeteta suočena je s nizom izazova. U prevladavanju izazova može pomoći i edukacijsko - rehabilitacijska (dalje u tekstu: ER) podrška. ER podrška u obitelji, koja je važna, jer omogućuje usvajanje različitih znanja i vještina važnih za adekvatno poticanje razvoja slijepog djeteta u obiteljskom okruženju. U širem kontekstu poticanja rane pismenosti slijepog djeteta iznimno je važno poznavati specifičnosti pisane komunikacije slijepih osoba. Samo rad stručnjaka, dobra suradnja stručnjaka i roditelja te poznavanje osnovnih pojmova i pravila brajice stvaraju uvjete koji omogućuju uspješno opismenjavanje slijepe djece. Iz pregleda literature za zaključiti je da su obitelj i kompetentna ER podrška važni u procesu usvajanja nekih osnova specifičnih komunikacijskih kompetencija slijepih (pisane komunikacije korištenjem brajice). Za kompetentnu ER podršku važna je kompetencija organizacije ER podrške ali i poznavanje osnovnih teoretskih pojmova vezanih uz brajicu. U radu su definirani izazovi vezani uz obitelj, ER podršku obitelji u usvajanju pisane komunikacije brajicom te teorijske osnove hrvatskog standarda brajice u literarnom kontekstu.
obitelj slijepog djeteta; ER podrška; pisana komunikacija obitelji slijepe djece; hrvatski standard brajice u literarnom kontekstu
nije evidentirano
engleski
Some aspects of educational and rehabilitation support to written communication in the family of the blind child
nije evidentirano
family of the blind child; educational and rehabilitation support; written communication in the familiy of blind children; croatian national notation braille standard in literary context
nije evidentirano