crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 489064

Zbornik radova

Autori: Marković, Jelena
Naslov: Brandovi, djetinjstvo i nostalgija
( Brands, childhood and nostalgia )
Izvornik: Kulturna dediščina industrijskih panog. Industrijska kulturna baština. / Helena Rožman, Željka Jelavić, Alenka Černelič Krošelj (ur.). - Ljubljana : Slovensko etnološko društvo , 2010. 52-52 (ISBN: 978-961-6775-05-2).
Dio CC časopisa: NE
Skup: 11. vzporednice med slovensko in hrvaško etnologijo. 11. hrvatsko-slovenske etnološke paralele.
Mjesto i datum: Krško, Slovenija, 29.-30.10.2010.
Ključne riječi: brandovi; djetinjstvo; nostalgija
( brands; childhood; nostalgia )
Sažetak:
Analizom korpusa oblika pričanja o djetinjstvu razmatrat će se uloga nostalgije i njene implikacije u ''neslužbenom'' oblikovanju brandova i životu njegovih značenja u kontekstu životnog ciklusa pojedinaca, ''malih'' grupa i šireg društvenog konteksta. Analiza se temelji na korpusu koji sam različitim metodološkim postupcima prikupljala za izradu disertacije, a koji sadrži složenu mrežu svakodnevnih pojavnosti i oblika transmisije pričanja o posredovanim i neposredovanim iskustvima djetinjstva djece i odraslih i sjećanja na to životno razdoblje. Značenja brandova u pripovijedanju o sebi promatrat će se s obzirom na društvene, kulturne i gospodarske okolnosti iskustva o kojem se pripovijeda i na iste okolnosti u trenutku pripovijedanja. Često kada pripovijedamo o svome djetinjstvu, odnosimo se prema njemu na nostalgičan način, posebno kada uspoređujemo djetinjstvo nekada i djetinjstvo danas te kada postajemo zabrinuti za djetinjstvo sutra. U tom kontekstu brandovi (uglavnom brandovi robe široke potrošnje) koji se u osobnom narativnom diskursu (osobnim pripovijestima i pripovijestima o osobnom iskustvu) vezuju za djetinjstvo imaju važnu ulogu kao pomoć, okidač, prustijanski madelaine kolačić u oblikovanju nostalgične priče koja će razriješiti diskontinuitet između označitelja (tekstualnog ostatka koji proizvodi osjećaj nostalgije) i označenoga (događaja na koji se tekstualni ostatak referira) kroz retrospektivno nametnutu smislenost priče.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Projekt / tema: 189-1890666-0665
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Etnologija i antropologija
Tiskani medij: da
Upisao u CROSBI: jmarkovic@ief.hr (jmarkovic@ief.hr), 31. Lis. 2010. u 16:40 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4