Funkcionalna uporaba broja (CROSBI ID 167130)
Prilog u časopisu | ostalo
Podaci o odgovornosti
Ksenija Romstein
hrvatski
Funkcionalna uporaba broja
Matematika je sastavni dio kulture. Prisutna je u radovima kulture – u arhitekturi i umjetnosti, posebice glazbi, slikarstvu i kiparstvu. Ona ne pripada samo školi i obrazovanju, već svakodnevnom životu. Iako ljudi uglavnom imaju neutralan ili negativan stav prema matematici ipak je svakodnevno rabe. Telefoniranje, plaćanje računa, računanje vremena (uključujući tzv. „gledanje na sat“), kupovina i sl. samo su neke od situacija s kojima se susrećemo i za koja su potrebna matematička znanja. Kada se govori o svakodnevnom životu djece s teškoćama u razvoju, posebice djece s metalnom retardacijom, govori se o funkcionalnim vještinama. One predstavljaju sposobnost snalaženja u novim situacijama. Odnosno, one su znanja i sposobnosti koje dijete može svakodnevno primjenjivati u različitim okruženjima za svoje (što uspješnije) funkcioniranje. Zbog toga se preporučuje „konkretno učenje matematike“ za što je važan adekvatan didaktički pristup. Dizajniranje razvojno primjerenog okruženja za učenje matematike od odgojitelja traži kompetencije, odnosno znanja, vještine i sposobnosti apstrahiranja neadekvatnih sadržaja (obzirom na djetetovu razinu intelektualnog funkcioniranja), anticipiranja djetetovog ponašanja, dizajniranja prostora, izrade didaktičkih materijala uz primjenu didaktičkih principa od kojih je najvažniji princip zornosti.
matematika; funkcionalne vještine; mentalna retardacija; socijalni model
nije evidentirano
engleski
Functional use of numbers
nije evidentirano
mathematic; functional skills; mental retardation; social model
nije evidentirano
Podaci o izdanju
15 (60)
2010.
23-26
objavljeno
1331-1948