Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Funkcionalna uporaba broja (CROSBI ID 167130)

Prilog u časopisu | ostalo

Ksenija Romstein Funkcionalna uporaba broja // Dijete, vrtić, obitelj : časopis za odgoj i naobrazbu predškolske djece namijenjen stručnjacima i roditeljima, 15 (2010), 60; 23-26

Podaci o odgovornosti

Ksenija Romstein

hrvatski

Funkcionalna uporaba broja

Matematika je sastavni dio kulture. Prisutna je u radovima kulture – u arhitekturi i umjetnosti, posebice glazbi, slikarstvu i kiparstvu. Ona ne pripada samo školi i obrazovanju, već svakodnevnom životu. Iako ljudi uglavnom imaju neutralan ili negativan stav prema matematici ipak je svakodnevno rabe. Telefoniranje, plaćanje računa, računanje vremena (uključujući tzv. „gledanje na sat“), kupovina i sl. samo su neke od situacija s kojima se susrećemo i za koja su potrebna matematička znanja. Kada se govori o svakodnevnom životu djece s teškoćama u razvoju, posebice djece s metalnom retardacijom, govori se o funkcionalnim vještinama. One predstavljaju sposobnost snalaženja u novim situacijama. Odnosno, one su znanja i sposobnosti koje dijete može svakodnevno primjenjivati u različitim okruženjima za svoje (što uspješnije) funkcioniranje. Zbog toga se preporučuje „konkretno učenje matematike“ za što je važan adekvatan didaktički pristup. Dizajniranje razvojno primjerenog okruženja za učenje matematike od odgojitelja traži kompetencije, odnosno znanja, vještine i sposobnosti apstrahiranja neadekvatnih sadržaja (obzirom na djetetovu razinu intelektualnog funkcioniranja), anticipiranja djetetovog ponašanja, dizajniranja prostora, izrade didaktičkih materijala uz primjenu didaktičkih principa od kojih je najvažniji princip zornosti.

matematika; funkcionalne vještine; mentalna retardacija; socijalni model

nije evidentirano

engleski

Functional use of numbers

nije evidentirano

mathematic; functional skills; mental retardation; social model

nije evidentirano

Podaci o izdanju

15 (60)

2010.

23-26

objavljeno

1331-1948

Povezanost rada

Pedagogija