Obrazovanje roditelja, materijalni status i rano napuštanje školovanja u Hrvatskoj : trendovi u proteklom desetljeću (CROSBI ID 167233)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Matković, Teo
hrvatski
Obrazovanje roditelja, materijalni status i rano napuštanje školovanja u Hrvatskoj : trendovi u proteklom desetljeću
Povezanost socijalnoga statusa roditelja i školskog uspjeha djece jedna je od osnovnih odrednica teorija socijalne mobilnosti i sociologije obrazovanja, a u Republici Hrvatskoj ona uopće nije ispitivana u tranzicijskom razdoblju. Ovaj rad na temelju mikrobaze podataka Ankete o radnoj snazi od 1999. do 2008. godine istražuje povezanost ishoda ranoga napuštanja školovanja s obiteljskim zaleđem. Ključno pitanje na koje rad traži odgovor jest je li utjecaj materijalnoga i obrazovnoga statusa obitelji na obrazovne ishode u kasnoj tranziciji ojačao ili oslabio. Analize pružaju jasne i nepobitne dokaze o povezanosti niske razine roditeljskog obrazovanja i prihoda kućanstva s povećanim rizikom ranoga napuštanja školovanja. Administrativni i anketni izvori također upućuju na vremenski trend smanjivanja učestalosti ove pojave u proteklom desetljeću, koji se ne može objasniti kompozicijskim efektom promjene strukture roditeljskog obrazovanja. U kasnom tranzicijskom razdoblju nije ustanovljen jedinstven trend smanjivanja ni povećanja utjecaja obiteljskoga zaleđa na obrazovne ishode, već postoje naznake da se rizik disproporcionalno koncentrira kod onih čiji se roditelji nalaze pri dnu obrazovne i ekonomske strukture. Istodobno, kod ostalih se javlja trend konvergencije participacije u srednjem obrazovanju prema razini saturacije.
obrazovanje roditelja; prihodi kućanstva; rano napuštanje školovanja; tranzicija; Hrvatska; mladi
nije evidentirano
engleski
Parental Education, Income Level and Early School Leaving in Croatia : Trends of the Last Decade
nije evidentirano
parental education; household income; early school leaving; transition; Croatia; youth
nije evidentirano
Podaci o izdanju
19 (4/5)
2010.
643-667
objavljeno
1330-0288
Povezanost rada
Sociologija, Pedagogija, Socijalne djelatnosti