Korištenje neparametrijskih testova u istraživanjima odgoja i obrazovanja (CROSBI ID 568489)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Opić, Siniša
hrvatski
Korištenje neparametrijskih testova u istraživanjima odgoja i obrazovanja
Cilj rada je opisati preduvjete za korištenje neparametrijskih testova u istraživanjima odgoja i obrazovanja, za razliku od parametrijskih ekvivalenata.Vrlo često u istraživanjima odgoja i obrazovanja nisu zadovoljeni osnovni preduvjeti za korištenje određenih parametrijskih testova ; normalnost distribucije, homogenost varijance, odgovarajuća mjerna skala, veličina uzorka. Upravo neparametrijski testovi omogućavaju testiranje hipoteza kad preduvjeti za parametrijske testove nisu zadovoljeni. U radu su navedeni i opisani preduvjeti za korištenje neparametrijskih testova te njihove prednosti i nedostaci kao i način provedbe. Navedeni su parametrijski i njihovi ekvivalent neparametrsiki testovi s obzirom na svrhu analize te kratak pregled nekih neparametrijskih testova: Kruskal- Wallis test, Mann-Whitney test i McNemar test. Posebna pozornost posvećena je mjernim skalama i veličini uzorka te djelovanju centralnog graničnog teorema s obzirom na korištenje parametrijskih ili neparametrijskih testova.
Neparametrijski testovi; parametrijski testovi; statistika; distribucija
nije evidentirano
engleski
Using Non-Parametric Tests in Education Research
nije evidentirano
nonparametric tests; parametric tests; statistics; distribution
nije evidentirano
Podaci o prilogu
307-318.
2010.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Jurčević-Lozančić, Anka
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-7210-29-8
Podaci o skupu
€CNSI-2010, 4th International Conference on Advanced and Systematic Research
pozvano predavanje
11.11.2010-13.11.2010
Zagreb, Hrvatska