Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Procjenjivanje jezične djelatnosti pisanja na materinskome jeziku (CROSBI ID 568510)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Aladrović Slovaček, Katarina ; Kolar Billege Martina Procjenjivanje jezične djelatnosti pisanja na materinskome jeziku // Četvrti specijalizirani znanstveni skup "Rano učenje hrvatskoga/materinskoga/stranoga jezika" / Bežen, A. ; Majhut, B. (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2010. str. 24-25

Podaci o odgovornosti

Aladrović Slovaček, Katarina ; Kolar Billege Martina

hrvatski

Procjenjivanje jezične djelatnosti pisanja na materinskome jeziku

Jezične djelatnosti (slušanje, govorenje, čitanje, pisanje) su različite aktivnosti čijim se sustavnim provođenjem znatno olakšava usvajanjem jezičnih sadržaja (Pavličević-Franić, 2005). Pisanje je složena produktivna djelatnost koja zahtijeva visok stupanj poznavanja jezičnoga znanja (gramatičko, tekstno i pragmatičko). Sve te dijelove jezičnoga znanja usmjerava komunikacijsko-jezična kompetencija (prema: Valdevit, Jelaska, 2009) koja se može pratiti samo u ostvarenju, u konkretnoj jezičnoj uporabi, pa je stoga njezino procjenjivanje specifično. Procjenjivanje se može definirati kao davanje suda o korisnikovome jezičnome znanju i umijeću, a procjenjivati se može na temelju jezičnoga ispita, ali i na temelju promatranja korisnika u različitim jezičnim djelatnostima (Jelaska, Cvikić, 2008). Vijeće Europe (2001) smatra procjenjivanje važnim segmentom napretka u poučavanju i učenju jezika i preporučuje pojedinačno procjenjivanje. U izvedbenim testovima jezične djelatnosti se procjenjuju u komunikacijskome činu, najčešće kao testovi govorenja ili pisanja (McNamara, 2005). Nacionalni kurikuli nekih država (Gansle, 2009) daju smjernice za vrednovanje jezičnih djelatnosti što učiteljima uvelike olakšava procjenjivanje. Cilj ovoga rada je istražiti na koji način (prema kojim kriterijima) učitelji razredne nastave (N = 120) procjenjuju ostvarenje jezične djelatnosti pisanja. Kako ne postoje standardizirani kriteriji za procjenu jezične djelatnosti pisanja, nego samo predloženi pristupi (Težak, 1998, Visinko, 2007), pokazuje se da se oni u praksi na različite načine ostvaruju. Jezična djelatnost pisanja jedna je od temeljnih jezičnih djelatnosti na kojoj se procjenjuje učenikovo znanje materinskoga jezika i o čijim rezultatima ovisi učenikova budućnost (državna matura, buduća mala matura). Ovo istraživanje željelo bi pokazati trenutnu situaciju i otvoriti put standardizaciji kriterija za procjenjivanje jezične djelatnosti pisanja.

jezične djelatnosti; pisanje; procjenjivanje; znanje materinskoga jezika

nije evidentirano

engleski

Evaluating of writing skills in the mother tongue

nije evidentirano

language skills; writing; assesment; knowledge of mother tongue

nije evidentirano

Podaci o prilogu

24-25.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Četvrti specijalizirani znanstveni skup "Rano učenje hrvatskoga/materinskoga/stranoga jezika"

Bežen, A. ; Majhut, B.

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI)

978-953-7210-33-5

Podaci o skupu

Četvrti specijalizirani znanstveni skup "Rano učenje hrvatskoga/materinskoga/stranoga jezika"

predavanje

11.11.2010-12.11.2010

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija