Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razine obrazovnih postignuća u udžbenicima i radnim bilježnicama Prirode i društva za 4.razred (CROSBI ID 568606)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Škugor, Alma ; Borić, Edita ; Perković, Ivana Razine obrazovnih postignuća u udžbenicima i radnim bilježnicama Prirode i društva za 4.razred // Edukacija prirodoslovlja, geografije i povijesti u društvu znanja / Vijtiuk, Nada (ur.). Zagreb, 2010. str. 25-25

Podaci o odgovornosti

Škugor, Alma ; Borić, Edita ; Perković, Ivana

hrvatski

Razine obrazovnih postignuća u udžbenicima i radnim bilježnicama Prirode i društva za 4.razred

Kako bi odgovorili na brze društvene promjene bilo je potrebno promijeniti pristup i način organizacije odgojnog i obrazovnog rada napuštajući tradicionalni sustav obrazovanja. Novi kurikulumski pristup omogućava niz prednosti te se temelji na razvoju učeničkih kompetencija što je u skladu i s europskim obrazovnim politikama. Prenošenje znanja zamijenjeno je razvojem kompetencija što omogućava vrjednovanje obrazovnih postignuća te usmjerava na stalno poboljšanje sustava. U prirodoslovnom području predlažu se otvoreni didaktičko-metodički sustavi koji učenicima, ali i učiteljima pružaju mogućnosti izbora sadržaja, metoda, oblika rada i uvjeta za ostvarivanje programskih ciljeva. Iako je opremljenosti učionica suvremenim didaktičkim sredstvima i pomagalima sve bolja udžbenik je još uvijek ostao temeljno nastavno sredstvo koje učitelji najčešće koriste u nastavi. Iz toga su razloga udžbenici i radne bilježnice predmet ineteresa našeg istraživanja. Cilj je provedenoga istraživanja bio utvrditi koje razine znanja pomoću pitanja za vježbanje, ponavljanje i provjeravanje potiču udžbenici i radne bilježnice Prirode i društva za 4. razred osnovne škole odobrene od Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa. Analiza pitanja u istima provedena je na temelju šest razina kognitivne domene učenja prema Bloomovoj taksonomiji. Rezultati su istraživanja ukazali na međusobnu razliku između analiziranih udžbenika i radnih bilježnica, na neravnomjernu zastupljenost pitanja po pojedinim razinama te na najveću zastupljenost pitanja na nižim razinama znanja.

priroda i društvo; udžbenici; radne bilježnice; razine obrazovnih postignuća

nije evidentirano

engleski

Levels of educational achievements in textbooks and workbooks for the Nature and Society in the 4th Grade

nije evidentirano

nature and society; textbooks; workbooks; levels of educational achievements

nije evidentirano

Podaci o prilogu

25-25.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Edukacija prirodoslovlja, geografije i povijesti u društvu znanja

Vijtiuk, Nada

Zagreb:

978-953-7210-34-2

Podaci o skupu

ECNSI 2010 - 2.simpozij Edukacija prirodoslovlja, geografije i povijesti u društvu znanja

predavanje

11.11.2010-13.11.2010

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija