Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Programska izvedba simulatora igraćih algoritama za društvenu igru dame (CROSBI ID 361970)

Ocjenski rad | diplomski rad

Novak, Nikola Programska izvedba simulatora igraćih algoritama za društvenu igru dame / Dalbelo Bašić, Bojana (mentor); Šnajder, Jan (neposredni voditelj). Zagreb, Fakultet elektrotehnike i računarstva, . 2010

Podaci o odgovornosti

Novak, Nikola

Dalbelo Bašić, Bojana

Šnajder, Jan

hrvatski

Programska izvedba simulatora igraćih algoritama za društvenu igru dame

Algoritmi umjetne inteligencije mogu se primijeniti u izradi igraćih algoritama od jednostavnih igara s malim prostorom stanja, do kompleksnijih poput šaha. Potpuno razumijevanje principa po kojem funkcioniraju i njihovo poboljšavanje nije moguće bez iskustva u izradi njihovih osnovnih inačica. Čak i tada, bez mogućnosti usporedbe sposobnosti vlastitog rješenja, nije moguće znati koliko je algoritam zaista dobar. Sučeljavanje različitih rješenja, pa i sučeljavanje algoritma s čovjekom, predstavlja zanimljivi način da se sazna stvarna snaga danog algoritma. Rezultat ovog rada i provedenih studija je upravo jedno okruženje putem kojeg je moguće provoditi takva testiranja izrađenih algoritama. Izrađene su igre dame i halma, i igrači za svaku od njih. Provedene su studije nad igračima dama pomoću kojih se ispitala njihova kompetentnost u igrama protiv već postojećih igraćih algoritama, ali i protiv čovjeka. Time se uz minimalno truda omogućava testiranje drugih rješenja u igri protiv algoritama čija je jačina već poznata. Iako je fokus stavljen na rješenja igraćih algoritama za igru dame, izrađen je i igrač halme koji se može koristiti kao svojevrsna polazna točka u izradi algoritama koji pretražuju ogroman prostor stanja. Sučelja samih igara prema korisniku intuitivna su i jednostavna za korištenje, a za obje je igre također izrađena komponenta koja ih spaja s okruženjem MGMTM čime se omogućuje i organizacija turnira. Obje igre i svi igrači implementirani su u programskom jeziku C#.

umjetna inteligencija; igraći algoritam; neuronska mreža; genetički algoritam; minimax; podrezivanje alfa-beta; dame; halma

nije evidentirano

engleski

Implementation of a game simulator and checkers game-playing algorithms

nije evidentirano

artificial intelligence; playing algorithm; neural network; genetic algorithm; minimax; alpha-beta pruning; checkers; chinese checkers

nije evidentirano

Podaci o izdanju

48

18.11.2010.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet elektrotehnike i računarstva

Zagreb

Povezanost rada

Računarstvo