Edukacija korisnika knjižnice o pretraživanju baza podataka na primjeru knjižnice Filozofskog fakulteta u Osijeku (CROSBI ID 361981)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Mitrić, Kristina
Hasenay, Damir
Krtalić, Maja
hrvatski
Edukacija korisnika knjižnice o pretraživanju baza podataka na primjeru knjižnice Filozofskog fakulteta u Osijeku
Cilj je ovog rada istražiti ulogu koju knjižnica ima u edukaciji svojih korisnika. Rad se pri tome usmjerio na visokoškolske knjižnice i njihove mogućnosti edukacije kada su u pitanju elektronički izvori podataka. Prvi, teorijski dio rada donosi opis promjena, posebno vezanih uz tehnologiju, koje su utjecale na poimanje tradicionalne uloge knjižnica. Mijenjanje i prilagođavanje ne stoji više kao preporuka knjižnicama, nego kao nužna zadaća za njihovu održivost i vidljivost u društvu. To se posebno odnosi na visokoškolske knjižnice koje u okvirima visokoškolske zajednice trebaju preuzeti nove uloge, a to su uloge informacijskog, komunikacijskog i edukacijskog centra. Ključno je promicanje knjižnične i informacijske pismenosti te poticanje na kritičko mišljenje. Stoga se u radu razmatraju i kompetencije knjižničara koje su potrebne za uspješno provođenje edukacije, odnosno promicanja raznih vrsta pismenosti. Zahtjevi su da knjižničari budu, ako ne vrsni, onda barem upućeni informacijski stručnjaci koji će imati znanja i sposobnosti za korištenje novih informacijskih tehnologija. Trebali bi biti i pedagozi koji će bili sposobni na odgovarajući način prenijeti korisnicima svoja znanja vezana uz knjižničnu i informacijsku znanost te aktivno sudjelovati u poticanju knjižnične i informacijske pismenosti, kao i cjeloživotnog obrazovanja svojih korisnika. U radu se analizira provedeno istraživanje o edukaciji korisnika knjižnice Filozofskog fakulteta u Osijeku. Iznose se rezultati istraživanja potreba korisnika knjižnice za edukacijom o pretraživanju elektroničkih izvora informacija, posebice baza podataka. Iz rezultata je vidljivo da su korisnici, odnosno studenti na čijoj je populaciji provedeno istraživanje, upoznati s pojmom baze podatka, ali ne i njihovim pretraživanjem niti ponuđenom uslugom Knjižnice što je svakako pokazatelj kojim se sve promjenama navedena knjižnica treba prilagoditi kako bi ostvarila u potpunosti svoju ulogu informacijskog i komunikacijskog centra.
edukacija; knjižnica; Filozofski fakultet u Osijeku; baze podataka; informacijska pismenost
nije evidentirano
engleski
Educating library users on database searching: an example of the Faculty of Philosophy library in Osijek
nije evidentirano
databases; information seeking; information literacy; Faculty of Philosophy
nije evidentirano
Podaci o izdanju
42
15.06.2010.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet Osijek
Osijek