Perspektive razvoja profesionalnih kompetencija učitelja – razvoj "teorijskog" praktičara (CROSBI ID 568806)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Slunjski, Edita
hrvatski
Perspektive razvoja profesionalnih kompetencija učitelja – razvoj "teorijskog" praktičara
Složena i zahtjevna odgojno–obrazovna funkcije škole za 21. stoljeće nalaže potrebu promjena u obrazovanju učitelja (inicijalnog tj. akademskog kao i profesionalnog usavršavanja) te razvoj novih oblika njegovih profesionalnih kompetencija. Te bi se kompetencije trebale očitovati kao umijeće stvaranja cjeline uvjeta za kvalitetno življenje, odgoj i učenje učenika u školi i voditi ostvarenju odgojno–obrazovne prakse temeljene na vrijednostima slobode i uvažavanja svakog pojedinog učenika. U radu se problematiziraju ograničenja aktualnog modela obrazovanja učitelja i razmatraju nove mogućnosti njegova obrazovanja i usavršavanja koje bi ga osposobljavalo za razumijevanje dinamičnosti i kompleksnosti odgojno–obrazovne prakse te kreiranje kulture kontinuiranog istraživanja i učenja u školi. Uspostavljanje kulture kontinuiranog istraživanja preduvjet je razvoja učitelja u "teorijskog", "refleksivnog" ili "profesionalnog praktičara". Da bi to bilo praktično izvedivo, sve razine odgojno – obrazovnog sustava potrebno je povezivati i na njima uspostaviti dijalog i profesionalno partnerstvo.
učitelj; profesionalno usavršavanje; profesionalne kompetencije; refleksivni praktičar
nije evidentirano
engleski
Perspectives of the development of the teacher’s professional competences – development of the “theoretical” practitioner
nije evidentirano
teacher; professional development; professional competences; reflective practitioner
nije evidentirano
Podaci o prilogu
24-34.
2010.
nije evidentirano
objavljeno
978-953-7237-40-0
Podaci o matičnoj publikaciji
Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja: Zbornik radova s međunarodnoga znanstveno-stručnog skupa
Bacalja, Robert
Zadar: Sveučilište u Zadru
Podaci o skupu
Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja
predavanje
01.01.2010-01.01.2010
Zadar, Hrvatska