Integriranje pedagogijske teorije u kompleksno područje prakse (CROSBI ID 42552)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Šagud, Mirjana ; Kermeci, Marinela
hrvatski
Integriranje pedagogijske teorije u kompleksno područje prakse
Razmatrajući donos između pedagogijske teorije i pedagoške prakse postoji mogućnost njihovog sterotipnog promišljanja i procjenjivanja. Vrlo interesantna pojava na razini pedagoške prakse je njezina univerzalna percepcija koja je dominantno usmjerena na unificiranost i predvidljivost. Nerijetko se pedagogijskoj teoriji, s druge strane, pristupa kao "znanstvenijoj", složenijoj i značajnijnijoj u odnosu na pedagošku praksu. Stoga se potrebno više usmjeriti na profesionalnu (i osobnu) pripremu budućih praktičara (odgajatelja, učitelja, pedagoga i ostalih) kako bi bili u stanju preuzeti ključne uloge u trenutku implementacije teorije u područje pedagoške prakse, te kako bi se emancipirali i razvili u kompetentne profesionalce spremne na autonomno donošenje odluka. Priprema za budućnost znači pripremu profesionalca za nove društvene uvjete i izazove. «Priprema za nepoznato» je osnovna misija koju imaju svi oni koji su uključleni u inicijalno obrazovanje budućih odgajatelja ili u njihov kasniji profesionalni razvoj i cjeloživotno učen. Istraživanje i učenje su dva kompatibilna i nedjeljiva procesa stjecanja profesionalnih kompetencija koja bi trebala konačno definirati i prihvatiti i nerijetko pretjerano zatvorena akademska zajednica. Ukoliko ta otvorenost "teorije" (pod tim podrazumijevamom područje učenja i poučavanja na formalnoj visokoškolskoj razini) prema praksi ne postoji znači da praksi pristupamo automatski slijedeći unaprijed naučene korake ili principe (koji su generalni i teško prevedivi za praktičara s manjim iskustvom na polje ogojno – obrazovne prakse), a koji nerijetko nisu u suglasju sa složenim praktičnim situacijama.
pedagogijska teorija i praksa, transmisijski i transakcijski pristup učenju, predškolski odgoj, obrazovanje odgajatelja
nije evidentirano
engleski
Implementation pedagogical theory in complex field of practice
nije evidentirano
pedagogical theory and practice, transmission and transactional approaches to learning, preschool education, educators training
nije evidentirano
Podaci o prilogu
235-244.
objavljeno
Podaci o knjizi
Interdisciplinarni pristup učenju - put ka kvalitetnijem obrazovanju djeteta
Vujičić, Lidija ; Matjaž, Duh
Rijeka: Grafika Zambelli
2009.
978-953-7070-20-5