Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Integriranje pedagogijske teorije u kompleksno područje prakse (CROSBI ID 42552)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Šagud, Mirjana ; Kermeci, Marinela Integriranje pedagogijske teorije u kompleksno područje prakse // Interdisciplinarni pristup učenju - put ka kvalitetnijem obrazovanju djeteta / Vujičić, Lidija ; Matjaž, Duh (ur.). Rijeka: Grafika Zambelli, 2009. str. 235-244

Podaci o odgovornosti

Šagud, Mirjana ; Kermeci, Marinela

hrvatski

Integriranje pedagogijske teorije u kompleksno područje prakse

Razmatrajući donos između pedagogijske teorije i pedagoške prakse postoji mogućnost njihovog sterotipnog promišljanja i procjenjivanja. Vrlo interesantna pojava na razini pedagoške prakse je njezina univerzalna percepcija koja je dominantno usmjerena na unificiranost i predvidljivost. Nerijetko se pedagogijskoj teoriji, s druge strane, pristupa kao "znanstvenijoj", složenijoj i značajnijnijoj u odnosu na pedagošku praksu. Stoga se potrebno više usmjeriti na profesionalnu (i osobnu) pripremu budućih praktičara (odgajatelja, učitelja, pedagoga i ostalih) kako bi bili u stanju preuzeti ključne uloge u trenutku implementacije teorije u područje pedagoške prakse, te kako bi se emancipirali i razvili u kompetentne profesionalce spremne na autonomno donošenje odluka. Priprema za budućnost znači pripremu profesionalca za nove društvene uvjete i izazove. «Priprema za nepoznato» je osnovna misija koju imaju svi oni koji su uključleni u inicijalno obrazovanje budućih odgajatelja ili u njihov kasniji profesionalni razvoj i cjeloživotno učen. Istraživanje i učenje su dva kompatibilna i nedjeljiva procesa stjecanja profesionalnih kompetencija koja bi trebala konačno definirati i prihvatiti i nerijetko pretjerano zatvorena akademska zajednica. Ukoliko ta otvorenost "teorije" (pod tim podrazumijevamom područje učenja i poučavanja na formalnoj visokoškolskoj razini) prema praksi ne postoji znači da praksi pristupamo automatski slijedeći unaprijed naučene korake ili principe (koji su generalni i teško prevedivi za praktičara s manjim iskustvom na polje ogojno – obrazovne prakse), a koji nerijetko nisu u suglasju sa složenim praktičnim situacijama.

pedagogijska teorija i praksa, transmisijski i transakcijski pristup učenju, predškolski odgoj, obrazovanje odgajatelja

nije evidentirano

engleski

Implementation pedagogical theory in complex field of practice

nije evidentirano

pedagogical theory and practice, transmission and transactional approaches to learning, preschool education, educators training

nije evidentirano

Podaci o prilogu

235-244.

objavljeno

Podaci o knjizi

Interdisciplinarni pristup učenju - put ka kvalitetnijem obrazovanju djeteta

Vujičić, Lidija ; Matjaž, Duh

Rijeka: Grafika Zambelli

2009.

978-953-7070-20-5

Povezanost rada

Pedagogija