Ponašanje cjenovno osjetljivih potrošača u vrijeme krize u Hrvatskoj (CROSBI ID 568883)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Anić, Ivan-Damir
hrvatski
Ponašanje cjenovno osjetljivih potrošača u vrijeme krize u Hrvatskoj
Svrha je ovog rada istražiti kupovno ponašanje cjenovno osjetljivih potrošača u vrijeme krize u Hrvatskoj. Ciljevi rada jesu istražiti utjecaj demografskih čimbenika i zabrinutosti za vlastitu financijsku situaciju na cjenovnu osjetljivost potrošača, i analizirati utjecaj cjenovne osjetljivosti potrošača na izdatke za kupnju prehrambenih proizvoda, prvi izbor maloprodavača i lojalnost maloprodavaču. Devet hipoteza je testirano na podacima prikupljenim anketnim istraživanjem. Podaci su analizirani primjenom regresije, dvosmjernom tabulacijom i analizom varijance (ANOVA). Rezultati istraživanja pokazuju da su cjenovno osjetljivi potrošači oni koji imaju niži dohodak i nižu razinu obrazovanja. Zabrinutost za vlastitu financijsku situaciju pojačava cjenovnu osjetljivost potrošača. Žene su cjenovno osjetljive od muškaraca. Cjenovno osjetljivi potrošači troše manje na prehrambene proizvode od cjenovno neosjetljivih potrošača. Oni izražavaju veću lojalnost omiljenom maloprodavaču, ali manje troše u prodavaonicama tog maloprodavača. Kada kupuju u prodavaonicama stranog maloprodavača, onda prvo biraju cjenovno orijentiranog maloprodavača, dok to nije slučaj kod izbora domaćeg maloprodavača. Rezultati istraživanja mogu pomoći maloprodavačima da bolje predvide ponašanje cjenovno osjetljivih potrošača u uvjetima krize i da sukladno tome prilagode svoje maloprodajne strategije.
ponašanje potrošača; kriza; maloprodaja prehrambenih proizvoda; cjenovna osjetljivost potrošača
nije evidentirano
engleski
The Behavior of price sensitive consumers during the crisis in Croatia
nije evidentirano
consumer behavior; crisis; food retailing; price sensitive consumers
nije evidentirano
Podaci o prilogu
145-159.
2010.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Renko, S. ; Knežević, B. ; Vouk, R.
Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
139789536025381
Podaci o skupu
Izazovi trgovine u recesiji
predavanje
24.11.2010-24.11.2010
Zagreb, Hrvatska