Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ekološke promjene u proljeće u prirodi u nastavi prirode i društva (CROSBI ID 362057)

Ocjenski rad | diplomski rad

Lončar, Gordana Ekološke promjene u proljeće u prirodi u nastavi prirode i društva / Bogut, Irella (mentor); Popović, Željko (neposredni voditelj). Osijek, Učiteljski fakultet, Osijek, . 2010

Podaci o odgovornosti

Lončar, Gordana

Bogut, Irella

Popović, Željko

hrvatski

Ekološke promjene u proljeće u prirodi u nastavi prirode i društva

Cilj diplomskog rada bio je istražiti koliko djeca u nižim razredima osnovne škole poznaju ekološke promjene u proljeće te provesti projektnu nastavu u sklopu nastavne cjeline Uvjeti života i održati nastavni sat Život biljke u Osnovnoj školi Mitnica u Vukovaru. Praktični dio diplomskog rada napravljen je u sklopu projektne nastave, a učenici kroz projekt stječu jednu od najvažnijih životnih vještina - vještinu rješavanja problema. Uče rješavati probleme, predstaviti svoj rad, uočavati i razumjeti problem, pretpostaviti kako bi ga najbolje mogli riješiti, te to na kraju i realizirati. Istraživanje koliko djeca osnovne škole poznaju ekološke promjene u proljeće provela sam u Osnovnoj školi Mitnica u Vukovaru s učenicima nižih razreda. Svaki razred ima dva paralelna odjela. Ispitivanje sam provela na namjernim ispitanicima (143 učenika, od toga 79 djevojčica i 64 dječaka). Istraživanje je pokazalo da dobiveni rezultati nisu opravdali očekivanja jer su na nekoliko pitanja vrlo loše odgovorili, a od učenika četvrtih razreda očekivala sam puno bolje rezultate. Kroz sva četiri razreda pokazalo se kako učenici ne čitaju pitanja s razumijevanjem jer su u velikom broju zaokružili samo jedan točan odgovor na drugom pitanju i to da u proljeće pupa drveće (djevojčice prvih razreda 69%, a dječaci 73%, djevojčice drugih razreda 100%, a dječaci 87%, djevojčice i dječaci trećih i četvrtih razreda odgovaraju 100%). U prvim razredima samo je 13% djevojčica i 27% dječaka prepoznalo da i u proljeće okopnjava snijeg, u drugim razredima to nije prepoznala nijedna djevojčica i samo 6.5% dječaka, u trećim razredima taj podatak je prepoznalo samo 36% djevojčica, a isti postotak imali su i dječaci. Učenici četvrtih razreda pokazuju slabije znanje od učenika trećih razreda te je taj podatak prepoznalo samo 29% djevojčica i 21% dječaka. Isto se ponovilo u trećim i četvrtim razredima na dvanaestom pitanju. Učenici su imali dva točna odgovora, prepoznavali su Sunce, ali je samo 50% djevojčica i 55% dječaka trećih razreda prepoznalo i toplu vodu dok je samo 29% djevojčica i 63% dječaka četvrtih razreda taj odgovor (toplu vodu) prepoznalo kao točan odgovor. To se može povezati s dosadašnjim ispitima jer pitanja takvog tipa u velikoj većini slučajeva imaju samo jedan točan odgovor. Sve tri ptice selice prepoznalo je samo 4% djevojčica i 21% dječaka prvih razreda, 10% djevojčica i 13% dječaka drugih razreda, 7% djevojčica i 18% dječaka trećih razreda te 10% djevojčica i 16% dječaka četvrtih razreda. Trećim i četvrtim razredima trinaesto pitanje pokazalo se teškim pitanjem jer je samo 21% djevojčica i 9% dječaka trećih razreda, te 10% djevojčica i 0% dječaka četvrtih razreda znalo odgovoriti da proljeće dijelimo na rano proljeće, srednje proljeće i kasno proljeće. Učenici su pokazali odlično znanje na šestom pitanju jer je 79% djevojčica i 95% dječaka prepoznalo da se životinje u proljeće bude iz zimskog sna, nešto lošiji učenici drugih razreda jer je isti podatak prepoznalo 85% djevojčica i 67% dječaka, u trećim razredima to su prepoznale sve djevojčice (100%) i 91% dječaka, a u četvrtim razredima to je prepoznalo 95% djevojčica i 90% dječaka. Ovo istraživanje pokazuje da se s učenicima proljeće, odnosno godišnja doba trebaju obrađivati kroz duže periode. Iako udžbenici iz drugih predmeta sadrže tekstove o prirodi mislim da bi učitelji češće trebali koristiti opisivanje prirode gdje će učenici biti u stalnom kontaktu s događajima koji nas okružuju. Zaključujem da u tom slučaju ne bi trebalo dolaziti do zaboravljanja osnovnih pojmova koje vežemo kako uz proljeće tako i uz ostala godišnja doba.

ekološke promjene; proljeće; priroda i društvo

nije evidentirano

engleski

Ecological changes in spring in science classes

nije evidentirano

ecological changes; spring; nature and science classes

nije evidentirano

Podaci o izdanju

130

02.07.2010.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Osijek

Osijek

Povezanost rada

Pedagogija, Biologija