Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Biljke Parka prirode Papuk i nastava Prirode i društva (CROSBI ID 362059)

Ocjenski rad | diplomski rad

Kribl, Josipa Biljke Parka prirode Papuk i nastava Prirode i društva / Bogut, Irella (mentor); Popović, Željko (neposredni voditelj). Osijek, Učiteljski fakultet, Osijek, . 2010

Podaci o odgovornosti

Kribl, Josipa

Bogut, Irella

Popović, Željko

hrvatski

Biljke Parka prirode Papuk i nastava Prirode i društva

U ovom diplomskom radu istaknuta su najvažnija obilježja Parka prirode Papuk kao što je smještaj i položaj, reljef, klimatske značajke, Papuk geopark, zaštićena područja na prostoru Papuka, biljna i životinjska staništa, vegetacija, fauna parka, a posebni naglasak je na biljkama koje se nalaze na Papuku. Flora Parka prirode Papuk obuhvaća 1223 vrste i podvrste koje pripadaju u 497 rodova, 121 porodicu, 6 razreda i 2 odjeljka. Vrstama su najbogatije porodice Asteraceae (108), Poaceae (96), Fabaceae (77), Lamiaceae (58), Rosaceae (58), Scrophulariaceae (56), itd. Prikazane su i najznačajnije zaštićene ugrožene i rijetke vrste prema važećim zakonima i pravilnicima, Crvenom popisu i međunarodnim konvencijama. Ukupno 102 vrste i podvrste flore Parka prirode Papuk nalazi se na popisu Crvene knjige ugroženih biljaka Hrvatske, a od toga 49 vrsta i podvrsta je u jednoj od tri kategorije ugroženih svojti (CR, EN, VU), što je 4, 0 % ukupnoga broja vrsta i podvrsta. Rad obuhvaća i dva nastavna oblika rada provedena s učenicima četvrtih razreda Osnovne škole Ivana Brlić-Mažuranić u Orahovici. U jednom razredu provedena je nastava u frontalnom obliku, a učenicima su iznesene najvažnije činjenice o Papuku, posebno o biljnim vrstama, dok je u drugom razredu provedena terenska nastava. U sklopu terenske nastave, učenici su se pobliže upoznali s Parkom prirode Papuk, također s posebnim naglaskom na biljne vrste i zajednice s kojima smo se imali priliku upoznati i na terenu. Cilj ovih nastavnih sati bilo je provesti istraživanje pomoću kojega bi se potvrdila hipoteza da učenici bolje usvajaju gradivo terenskom nastavom, nego frontalnim oblikom rada. Nakon održanog sata u školi i na terenu, učenici su rješavali nastavni listić kao provjeru koliko su zapamtili od onoga što su čuli i vidjeli. Tim nastavnim listićem potvrđena je hipoteza jer su učenici koji su sudjelovali u terenskoj nastavi postigli bolje rezultate u provjeri. Također sam pregledala nastavni plan i program kako bih vidjela na koji se način i kroz koje nastavne jedinice obrađuju biljke u nastavi prirode i društva, a iz četiri udžbenika sam ispisala sve biljne vrste koje se spominju i usporedila koje se od njih nalaze i na području Parka prirode Papuk.

Papuk; flora; frontalni oblik rada; razredna nastava; terenska nastava

nije evidentirano

engleski

Flora of Nature Park Papuk and class of Nature and society

nije evidentirano

Papuk; flora; frontal form of education; outdoor education; class education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

102

02.07.2010.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Osijek

Osijek

Povezanost rada

Pedagogija, Biologija