Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj uvjeta odrastanja na školski uspjeh zlostavljane djece (CROSBI ID 568936)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Bilić, Vesna ; Rafajac, Branko ; Ljubin Golub, Tajana Utjecaj uvjeta odrastanja na školski uspjeh zlostavljane djece // 2. znanstveno stručni skup Nasilje nad djecom i među djecom : zbornik radova / Kolesarić, Vladimir (ur.). Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2010. str. 67-84

Podaci o odgovornosti

Bilić, Vesna ; Rafajac, Branko ; Ljubin Golub, Tajana

hrvatski

Utjecaj uvjeta odrastanja na školski uspjeh zlostavljane djece

U ovom radu analizira se kako zlostavljački roditeljski postupci i uvjeti odrastanja u strahu i/ili nekonzistentnom, nestabilnom i destimulirajućem obiteljskom ozračju imaju potencijal otežati razvoj ili narušiti različite sposobnosti djeteta važne za optimalno učenje i postizanje školskog uspjeha u različitim predmetima. U zlostavljačkim obiteljima najčešće je osjećaj sigurnosti zamijenjen strahom. Područja mozga koja kontroliraju odgovore na strah kod zlostavljane djece, pogotovo ukoliko ona razviju PTSP, mogu postati disfunkcionalna. Življenje s osjećajem konstantne prijetnje i straha blokira resurse pažnje i drži aktivnim djetetom živčani sustav što dovodi do teškoća pažnje, usredotočenosti, zapamćivanja i reproduciranja gradiva, teškoća u verbalnim intelektualnim sposobnostima, kao i teškoća učenja i planiranja te regulacije emocija. Traumatska iskustva zlostavljanja mogu zakočiti sposobnost slijednog organiziranja materijala što vodi do teškoća u verbalnom komuniciranju, obradi novih sadržaja i u njihovoj primjeni. Neadekvatna stimulacija, odnosno nedostatak pozitivnih utjecaja uzrokuje deficite u receptivnom i ekspresivnom jeziku što dodatno stvara poteškoće u jezičnim vještinama, osobito u ekspliciranju ideja te izvlačenju ključnih ideja iz dužih tekstova. Upravo su to mogući razlozi otežanog procesuiranja i pohrane verbalnih informacija, što se odražava na školsku izvedbu i rezultate. Nepredvidivost i kaotičnost u okolini odrastanja nerijetko dovode i do problemima u razumijevanju uzročno-posljedičnih veza zbog čega zlostavljana djeca imaju poteškoće u shvaćanju pojmova konstantnosti te postavljanju ciljeva učenja i planiranju aktivnosti. Zbog odrastanja u nesigurnoj i nedosljednoj okolini zlostavljana djeca sklona su umanjivanju svojih vrijednosti, tj. imaju manje samopoštovanje, osjećaju se nesposobnima za razvijanje i poduzimanje pozitivnih utjecaja i kontrole u svijetu koji ih okružuje. Sve navedeno manifestira se u njihovom školskom funkcioniranju i otežanom postizanju školskog uspjeha. Nadamo se da će osvjetljavanje mogućih uzroka pridonijeti boljem razumijevanju i kvalitetnijem postupanju prema zlostavljanoj djeci u školskoj praksi a njima osobno olakšati postizanje boljeg školskog uspjeha.

zlostavljanje djece; školski uspjeh

Sažetak rada je objavlje i u: Program i sažeci izlaganja / Vladimir Kolesarić i dr. (ur.) ; str. 34-34 ; ISBN 978-953-6456-91-8.

engleski

Effects of Growing up Conditions on School Success in Abused Children

nije evidentirano

abused children; school success

nije evidentirano

Podaci o prilogu

67-84.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

2. znanstveno stručni skup Nasilje nad djecom i među djecom : zbornik radova

Kolesarić, Vladimir

Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-314-024-7

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Pedagogija