Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pokusi o vodi u nastavi prirode i društva (CROSBI ID 362075)

Ocjenski rad | diplomski rad

Bulut, Katarina Pokusi o vodi u nastavi prirode i društva / Bogut, Irella (mentor); Popović, Željko (neposredni voditelj). Osijek, Učiteljski fakultet, Osijek, . 2010

Podaci o odgovornosti

Bulut, Katarina

Bogut, Irella

Popović, Željko

hrvatski

Pokusi o vodi u nastavi prirode i društva

Voda je najvrjednija tvar u prirodi za čovjeka stoga se s njenim osobinama upoznaju i učenici najmlađe dobi. Već od drugog razreda u Nastavnom planu i programu nalaze se teme o vodama u zavičaju, Jadranskom moru, pokusima i sl. Upoznaju se s njenim svojstvima, oblicima i značajem za čovjeka. Najbolji način za to su pokusi. Njima se namjerno izazivaju određene pojave u kontroliranim uvjetima kako bi se moglo doći do zaključaka. Pokusi se provode najčešće u odgovarajućem prostoru, kemijskom laboratoriju, ali mogu se provesti i u učionici ako su jednostavniji. Učenici vole pokuse jer im zorno prikazuju nešto što sami ne bi mogli zamisliti. Omogućava im da uoče zašto se nešto dogodilo, što je uzrok i na kraju što je posljedica. Pokusa o vodi je mnogo, a u radu je prikazano njih 30 te su podijeljeni u određene grupe: svojstva vode, voda u prirodi, voda-život, voda i život ljudi, zabavni pokusi. Prilagođeni su uzrastu učenika, tako da ih i oni sami mogu provesti. Svaki pokus popraćen je mojim ilustracijama. U drugom dijelu rada prikazani su i rezultati istraživanja koje sam provela u osnovnoj školi u Valpovu u dva četvrta razreda. Ispitala sam njihova znanja o vodi prije i nakon održanog sata o toj temi, s tim da smo u jednom razredu praktično izveli pokuse, a u drugome samo teorijski prošli kroz gradivo. Na taj sam način htjela provjeriti hoće li biti značajnih razlika u znanju između te dvije skupine učenika. Pokazalo se da su određena znanja o vodi učenici već imali. Njih 93, 6% znalo je da je temperatura ledišta 0°C, a svi su znali da su kiša, snijeg i led oborine ili padaline. Ipak, nakon održanog sata oba razreda pokazala su puno bolja znanja. Postojale su vrlo male razlike u pojedinim odgovorima, ali nije bilo značajnih razlika između jednog i drugog razreda. U prvom pitanju pokazao se bolji 4b razred (frontalna nastava) i to za 6% više točnih odgovora i bez ijednog netočnog. U drugom pitanju bolji su odgovori 4a razreda za 11, 8%. Peto pitanje, o vrelištu, bolje su odgovorili učenici 4a razreda (pokusi) za 14, 1%, isto tako i šesto, za 11, 3%. Odgovori na posljednje pitanje gotovo su jednaki. Dakle učenici su stekli znanja bez obzira na metodu kojom smo obradili temu. Možemo zaključiti da o učitelju ovisi na koji će način provesti nastavu i kako će kombinirati metode.

pokusi; voda; Priroda i društvo; inicijalno testiranje; završno testiranje

nije evidentirano

engleski

Experiments with water in science class

nije evidentirano

experiments; water; Science and Society class; initial testing; final testing

nije evidentirano

Podaci o izdanju

66

24.06.2010.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Osijek

Osijek

Povezanost rada

Pedagogija, Biologija