Stilske karakteristike i kinematografski značaj prvog cjelovečernjeg filma Nikole Tanhofera "Nije bilo uzalud" (CROSBI ID 362136)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Zečević, Slaven Stilske karakteristike i kinematografski značaj prvog cjelovečernjeg filma Nikole Tanhofera "Nije bilo uzalud" / Gilić, Nikica (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2010

Zečević, Slaven

Gilić, Nikica

Stilske karakteristike i kinematografski značaj prvog cjelovečernjeg filma Nikole Tanhofera "Nije bilo uzalud"

Magistarski znanstveni rad Slavena Zečevića Stilske osobine i kinematografski značaj prvog cjelovečernjeg filma Nikole Tanhofera „Nije bilo uzalud“ prva je monografska znanstvena obrada cjelovečernjeg igranog filma izrađena u opsegu i metodološkom okviru znanstvenog magisterija u povijesti hrvatske filmologije. Opisujući kontekst nastanka djela, prvog cjelovečernjeg redateljskog pothvata Nikole Tanhofera, Slaven Zečević vješto opisuje kinematografski, stilski i socijalni okvir u kojem ga se može analizirati, posebnu pozornost posvećujući odnosu filma prema drugim istaknutim autorskim opusima i specifičnim vizualno-stilskim postupcima epohe, potom metodama filmske analize te narativno-dramaturškoj problematici. Ističući kako, u slučaju redateljskog opusa Nikole Tanhofera, analitičari i gledatelji obično ne idu dublje od analize najpoznatijeg ostvarenja H-8..., Zečević u svom metodloški iznimno vješto izrađenom magistarskom radu rječito opravdava zahtjev za cjelokupnim analiziranjem pojedinih opusa. Nadovezujući se na temeljne zahtjeve klasičnog fabularnog stila, socijalnih funkcija kinematografije, Tanhoferov film, uspoređen i sa igranofilmskim i sa dokumentarističkim postupcima uobičajenim 1950-ih, predstavlja vrijedan prilog hrvatskoj kinematografiji, a Zečevićeva analiza ukazuje da može poslužiti i kao polazna točka različitih tipova i razina daljnjih filmoloških istraživanja ovoga filma i njegove epohe. Uz sve to, mr. sc. Slaven Zečević postavio je visoke standarde budućim analitičarima pojedinih hrvatskih igranih filmova.

Nikola Tanhofer; Nije bilo uzalud; hrvatski film; pedesete; klasični narativni film; filmski stil; žanrovski film; film i ideologija

Stylistic features and general importance of Nikola Tanhofer's first feature length fiction film "It was not in vain"

Nikola Tanhofer; Nije bilo uzalud (It Was not in Vain); Croatian film; the fifties; classical narrative film; film style; genre film; ideology and film