Antički mit i venecijansko slikarstvo 17. i 18. stoljeća: nekoliko primjera iz Istre i Dalmacije (CROSBI ID 569135)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Kudiš Burić, Nina Antički mit i venecijansko slikarstvo 17. i 18. stoljeća: nekoliko primjera iz Istre i Dalmacije. 2010

Kudiš Burić, Nina

Antički mit i venecijansko slikarstvo 17. i 18. stoljeća: nekoliko primjera iz Istre i Dalmacije

Od 22. ožujka do 6. srpnja 2003. godine u genoveškom Palazzo Ducale održana je izložba s nazivom Metamorfosi del mito. Pittura barocca tra Napoli, Genova e Venezia. U kvalitetno opremljenom katalogu autori su pokušali propitati funkciju te specifičnosti prikazivanja antičkog mita u tri različita talijanska urbana, mediteranska centra sa snažnom slikarskom tradicijom. Venecijansko slikarstvo, odnosno naručitelji uznapredovalog 17. te ranog 18. stoljeća bili su najmanje skloni ovoj tematici, pa su vrhunska djela mitološkog sadržaja izrađivana uglavnom za kupce diljem Europe. No, i ovdje, kao i u Napulju i Genovi, tematika slika prožeta je narativnim zapletima popularnim u tadašnjoj bogatoj literarnoj proizvodnji. Kada se tijekom Seicenta počinju oblikovati neke od velikih venecijanskih obiteljskih zbirki, udio tenebrosa i klasicista u izradi mitoloških i alegorijskih scena čija simbolika varira od potpuno privatne do one javne, političke, gotovo je podjednak. O tome svjedoči i zbirka obitelji Querini predstavljena s aspekta mitoloških tema izložbom i katalogom 2004. godine (Dei ed eroi del barocco veneziano). Slike mitološke tematike venecijanskih ili venetskih majstora na istočnoj su obali Jadrana rijetke te su najčešće dio kasnijeg importa. Kroz nekoliko primjera iz 16., 17. i 18. stoljeća što se nalaze uglavnom u umjetničkim zbirkama od Rovinja do Dubrovnika, ali i komparativnu građu u Veneciji i Venetu, pokušat će se razmotriti neki aspekti prikazivanja mita u Venecijanskom slikarstvu te mijene u njegovoj percepciji i svrsi.

venecijansko slikarstvo; antički mit; ciklus iz Zadra; Rijeka; upravna zgrada tvornice šećera; oslik

Antique Myth and Venetian painting of the 17th and 18th Centuries: Several Examples from Istria and Dalmatia

venetian painting; antique myth; thy cycle from Zadar; Rijeka; the headquaters of the sugar factory; wall paintings;