Ustanove ranog i predškolskog odgoja – polja primarne prevencije poremećaja u ponašanju (nove paradigme) (CROSBI ID 569165)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Ljubetić, Maja ; Mandarić, Anita ; Zubac, Vera
hrvatski
Ustanove ranog i predškolskog odgoja – polja primarne prevencije poremećaja u ponašanju (nove paradigme)
Nova znanstvena istraživanja u području pedagogije, psihologije, neuroznanosti, medicine, prava, i sl., rezultirala su promjenom paradigmi o ranom razvoju i odgoju djece te percepcije ustanova ranog i predškolskog odgoja. Primarna uloga ovih ustanova jest osigurati: kvalitetnu skrb, odgoj i obrazovanje djece u dobi od šest mjeseci do polaska u školu ; kvalitetne uvjete za optimalno zadovoljenje potreba djece ; poticajan odgojno-obrazovni kontekst za razvoj potencijala sve djece te razvijati i unaprjeđivati partnerski odnos s njihovim roditeljima i lokalnom zajednicom na dobrobit djece. Posebna pozornost posvećuje se kulturi ustanove, kvaliteti komunikacije na svim razinama, vođenju, slobodi izbora, suradnji te osvješćivanju vlastite odgovornosti. Ustanove koje funkcioniraju prema ovim načelima, postaju tako polja primarne prevencije poremećaja u ponašanju djece rane i predškolske dobi te poligoni za stjecanje i unaprjeđivanje pedagoške kompetencije roditelja. Kompetentni stručnjaci u ustanovama ranog i predškolskog odgoja (stručni suradnici, odgojitelji, ravnatelji) senzibilizirani su za prepoznavanje djece i obitelji u riziku te osposobljeni za izradu i provedbu preventivnih programa koji taj rizik mogu umanjiti i/ili otkloniti. Preventivni programi usmjereni prema djeci i njihovim roditeljima, samo su jedan od značajnih čimbenika tvorbe kurikuluma ustanova ranog i predškolskog odgoja. Kompetentni roditelji i odgojitelji te kvalitetno i poticajno okruženje i ozračje preduvjeti su zdravog razvoja djece rane i predškolske dobi.
djeca ; odgojitelji ; prevencija ; roditelji ; ustanove
nije evidentirano
engleski
Early childhood and preschool educational institutions-the area of primary prevention of behavioural disorders (new paradigms)
nije evidentirano
children ; preschool educators ; prevention ; institutions
nije evidentirano
Podaci o prilogu
47-56.
2011.
nije evidentirano
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Međunarodna naučno-stručna konferencija "Unapređenje kvalitete života djece i mladih" : tematski zbornik
Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih
1986-9886
Podaci o skupu
Unapređenje kvalitete života djece i mladih
predavanje
11.06.2011-12.06.2011
Tuzla, Bosna i Hercegovina