Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Ustanove ranog i predškolskog odgoja – polja primarne prevencije poremećaja u ponašanju (nove paradigme) (CROSBI ID 569165)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Ljubetić, Maja ; Mandarić, Anita ; Zubac, Vera Ustanove ranog i predškolskog odgoja – polja primarne prevencije poremećaja u ponašanju (nove paradigme) // Unapređenje kvalitete života djece i mladih. 2011. str. 47-56

Podaci o odgovornosti

Ljubetić, Maja ; Mandarić, Anita ; Zubac, Vera

hrvatski

Ustanove ranog i predškolskog odgoja – polja primarne prevencije poremećaja u ponašanju (nove paradigme)

Nova znanstvena istraživanja u području pedagogije, psihologije, neuroznanosti, medicine, prava, i sl., rezultirala su promjenom paradigmi o ranom razvoju i odgoju djece te percepcije ustanova ranog i predškolskog odgoja. Primarna uloga ovih ustanova jest osigurati: kvalitetnu skrb, odgoj i obrazovanje djece u dobi od šest mjeseci do polaska u školu ; kvalitetne uvjete za optimalno zadovoljenje potreba djece ; poticajan odgojno-obrazovni kontekst za razvoj potencijala sve djece te razvijati i unaprjeđivati partnerski odnos s njihovim roditeljima i lokalnom zajednicom na dobrobit djece. Posebna pozornost posvećuje se kulturi ustanove, kvaliteti komunikacije na svim razinama, vođenju, slobodi izbora, suradnji te osvješćivanju vlastite odgovornosti. Ustanove koje funkcioniraju prema ovim načelima, postaju tako polja primarne prevencije poremećaja u ponašanju djece rane i predškolske dobi te poligoni za stjecanje i unaprjeđivanje pedagoške kompetencije roditelja. Kompetentni stručnjaci u ustanovama ranog i predškolskog odgoja (stručni suradnici, odgojitelji, ravnatelji) senzibilizirani su za prepoznavanje djece i obitelji u riziku te osposobljeni za izradu i provedbu preventivnih programa koji taj rizik mogu umanjiti i/ili otkloniti. Preventivni programi usmjereni prema djeci i njihovim roditeljima, samo su jedan od značajnih čimbenika tvorbe kurikuluma ustanova ranog i predškolskog odgoja. Kompetentni roditelji i odgojitelji te kvalitetno i poticajno okruženje i ozračje preduvjeti su zdravog razvoja djece rane i predškolske dobi.

djeca ; odgojitelji ; prevencija ; roditelji ; ustanove

nije evidentirano

engleski

Early childhood and preschool educational institutions-the area of primary prevention of behavioural disorders (new paradigms)

nije evidentirano

children ; preschool educators ; prevention ; institutions

nije evidentirano

Podaci o prilogu

47-56.

2011.

nije evidentirano

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Međunarodna naučno-stručna konferencija "Unapređenje kvalitete života djece i mladih" : tematski zbornik

Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih

1986-9886

Podaci o skupu

Unapređenje kvalitete života djece i mladih

predavanje

11.06.2011-12.06.2011

Tuzla, Bosna i Hercegovina

Povezanost rada

Pedagogija