Stroj za glodanje i savijanje kompozitnih ploča (CROSBI ID 362344)

Golubić, Vedran Stroj za glodanje i savijanje kompozitnih ploča / Ciglar, Damir (mentor); Zagreb, Fakultet strojarstva i brodogradnje, . 2010

Golubić, Vedran

Ciglar, Damir

Stroj za glodanje i savijanje kompozitnih ploča

U okviru ovog diplomskog rada opisuje se idejno rješenje stroja za glodanje i savijanje kompozitnih ploča koje služe za postavljanje ovješene i ventilirane fasade. Osnovni princip ovješenih i sa stražnje strane ventiliranih fasada jeste razdvajanje funkcija termoizolacije i zaštite od vremenskih utjecaja. Materijali od koje su izrađene ploče su kombinacija aluminija i kompozita koji se sastoji od slojeva aluminija međusobno povezanih polietilenom. U radu je dan opis najčešće upotrebljavanih kompozitnih ploča te njihove karakteristike. Također dan je prikaz izrade starog načina obrade kompozitnih ploča u obliku tzv. “kazeta” gdje su opisani postupci obrade kao što su glodanje, savijanje i bušenje te strojevi na kojima su se izvodili ti postupci. Potreba za konstruiranjem novog stroja za obradu kompozitnih ploča proizašla je iz toga jer u starom načinu obrade bio je veliki gubitak vremena i materijala te korištenje više strojeva zbog izrade ploča u obliku “kazeta”. U radu će se razmotriti novi način obrade kompozitnih ploča koje imaju pojednostavljeni izgled. Pomoću novog konstruiranog stroja odjednom se izvršava više operacija obrade ploča, a to su postupci glodanja, probijanja i savijanja. Stroj je konstruiran pomoću programskog paketa SolidWorks®. Daljnje je dan opis svih važnih dijelova stroja, te izgled njihove konstrukcije.

samoventilirajuće fasade; Kompozitna ploča; stroj za glodanje i savijanje

Machine for Milling and Bending of Composite Plates

Ventilated Facade; Composite Plate; Machine for Milling and Bending