Utjecaj klasične i laparoskopske tehnike odstranjivanja žučnih kamenaca na razinu boli, pojavu nuspojava i ishod liječenja bolesnika sa žučnim kamencima (CROSBI ID 362351)

Mladenić, Tihana Utjecaj klasične i laparoskopske tehnike odstranjivanja žučnih kamenaca na razinu boli, pojavu nuspojava i ishod liječenja bolesnika sa žučnim kamencima / Sotošek Tokmadžić, Vlatka (mentor); Rijeka, Medicinski fakultet u Rijeci, . 2010

Mladenić, Tihana

Sotošek Tokmadžić, Vlatka

Utjecaj klasične i laparoskopske tehnike odstranjivanja žučnih kamenaca na razinu boli, pojavu nuspojava i ishod liječenja bolesnika sa žučnim kamencima

Cilj istraživanja: utvrditi utjecaj klasične i laparoskopske tehnike odstranjivanja žučnih kamenaca na razinu boli, pojavu nuspojava i ishod liječenja bolesnika sa žučnim kamencima, Ispitanici i metode: U studiju je uključeno je 50 bolesnika u kojih je dijagnosticirano postojanje žučnih kamenaca, te su predviđeni za operaciju laparoskopskog ili klasičnog odstranjivanja žučnih kamenaca. Svakom bolesniku uključenom u studiju određivali smo stupanj boli primjenom vizualne analogne skale, pratili smo učestalost nuspojava, duljinu trajanja operacije, dužinu liječenja te primjenu poslijeoperacijske analgezije. Statistička obrada rađena je u računalnom programu (StatSoft, Inc., Tulsa, OK, SAD). Slikovni i tabelarni prikazi rezultata napravljeni su u računalnom programu Microsoft Excel i Statistica 8.0. Rezultati: Od 50 bolesnika u 39 (78%) bolesnika učinjena je laparoskopska operacija odstranjivanja žučnih kamenaca, a kod 11 (22%) bolesnika učinjena je klasična operacija odstranjivanja žučnih kamenaca. Najviše bolesnika je bilo u dobi od 50 - 59 godina. Od 50 bolesnika, 13 (26%) bolesnika je raspodijeljeno prema ASA I razradbi, a 37 (74%) bolesnika je raspodijeljeno prema ASA II razradbi. Intenzitet boli nakon operacije u mirovanju i u pokretu u bolesnika kojima je učinjena laparoskopska operacija odstranjivanja žučnih kamenaca bio je statistički znatno manji nego u bolesnika kojima je učinjena klasična operacija odstranjivana žučnih kamenaca. Od 11 bolesnika kojima je učinjena klasična operacija odstranjivanja žučnih kamenaca, 10 bolesnika je za poslijeoperacijsku analgeziju dobivalo kombinaciju nesteroidnih antireumatika i slabih opioida. Značajno veći broj bolesnika kojima je učinjena laparoskopska operacija odstranjivanja žučnih kamenaca dobilo je nesteroidne antireumatike za liječenje poslijeoperacijske boli . Zaključak: Laparoskopska operacija odstranjivanja žučnih kamenaca ima brojne prednosti nad klasičnom operacijom odstranjivanja žučnih kamenaca. Duljina laparoskopske opercije odstranjivanja žučnih kamenaca je kraća, poslijeopracijska bol slabijeg intenziteta nego li u bolesnika u kojih se izvodi klasična odstranjivanja žučnih kamenaca, učestalost nuspojava manja te se zbog toga preporuča kao operacija izbora.

bol; kolecistektomija; žučni kamenci

The effect of classical and laparoscopic cholecystectomy on pain, side effect occurance and outcome of patients with gallstones

cholecystectomy; gallstones; pain