Analiza dinamičke stabilnosti radio-upravljanog zrakoplova (CROSBI ID 362414)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Pospiš, Igor
Vrdoljak, Milan
hrvatski
Analiza dinamičke stabilnosti radio-upravljanog zrakoplova
U ovom radu provedena je analiza kvalitete direktnog upravljanja radio-upravljanog zrakoplova pogonjenog mlaznim motorom. Rad se bazira na Projektu, u kojem je definirana geometrija zrakoplova, za koju su izvršeni proračuni otpora i uzgona te analiza statičke stabilnosti. U svrhu provođenja analize određeni su aerodinamički model te inercijske karakteristike letjelice na temelju kojih su izračunati linearizirani modeli uzdužnog i bočnog gibanja. Usvojeno je da linearizirani modeli uzdužnog i bočnog gibanja nisu spregnuti te su razmatrani odvojeno. Iz lineariziranih modela dobiveni su korijeni (polovi) karakterističnih polinoma uzdužnog i bočnog gibanja te je prikazana njihova zavisnost o konfiguraciji i brzini leta. Utjecaj motora nije razmatran jer je zanemariv u odnosu na utjecaj aerodinamike. U nastavku je izvršena analiza kvalitete direktnog upravljanja za 3 različite konfiguracije zrakoplova (čistu konfiguraciju te konfiguracije za polijetanje i slijetanje) u zavisnosti o brzini leta, te dodatna analiza za različite kuteve penjanja/spuštanja, također u zavisnosti o brzini leta. Za ocjenu kvalitete upravljanja korišteni su kriteriji prema MIL, ICAO, ESDU i JAR standardima. Cjelokupni proračun napravljen je u programskom paketu Matlab.
radio-upravljanji zrakoplov; linearizirani model uzdužnog i bočnog gibanja; kvaliteta direktnog upravljanja
nije evidentirano
engleski
Dynamic stability analysis of the radio-controled aircraft
nije evidentirano
radio-controled aircraft; linearized model for longitudinal and lateral motion; handling qualities
nije evidentirano
Podaci o izdanju
63
08.07.2010.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Zagreb