crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 495547

Zbornik radova

Autori: Marjanić, Suzana
Naslov: Umjetničke intervencije u industrijsku kulturnu baštinu ili na koji način nastaje društveno korisna umjetnost?
( Art intervention in the industrial cultural heritage )
Izvornik: Kulturna dediščina industrijskih panog. Industrijska kulturna baština. / Helena Rožman, Željka Jelavić, Alenka Černelič Krošelj (ur.). - Ljubljana : Slovensko etnološko društvo , 2010. 19-19 (ISBN: 978-961-6775-05-2).
Skup: Kulturna dediščina industrijskih panog. Industrijska kulturna baština.
Mjesto i datum: Krško, Slovenija, 29. i 30. listopada 2010.
Ključne riječi: umjetničke intervencije; industrijska kulturna baština
( art intervention; industrial cultural heritage )
Sažetak:
Izlaganje će se usmjeriti na umjetničke projekte i intervencije u industrijsku kulturnu baštinu u pojedinim gradovima Republike Hrvatske, a koje korektivno nastoje uputiti vladajuće strukture na teorijska i praktična promišljanja raznorodnih aspekata njihove zaštite, odnosno prenamjene: npr. Urbana intervencija Tanje Dabo (1999.) na vratima bez kvake, na zidu s bodljikavom žicom riječke, dakako, bivše tvornice "Rikard Benčić" kao buduće lokacije MMSU-a ; labinska izložba Rudarske uspomene Kristine Leko (2008.) ; umjetnički projekt Nevidljivi Sisak: fenomen Željezara Marijana Crtalića (2009.) ; istraživački umjetnički postupak Zlatka Kopljara K 13 (2010.), koji je inspiriran zgradom TEŽ-a (Tvornica električnih žarulja, Zagreb). Pritom posebno ćemo se osvrnuti na projekt Reka – Zagreb: dvije ulice, dva mjesta, dvije sudbine (2002.) kojim je Marijan Molnar ispitivao dodire između Prvomajske ulice u Reki (umjetnikovo rodno mjesto) pokraj Koprivnice i Medvedgradske ulice u Zagrebu. Naime, novootvorena farma za uzgoj kokoši u Prvomajskoj evocirala je činjenicu da je prostor današnje Gliptoteke HAZU-a nekoć bila tvornica za preradu kože. Navedene dvije ulice, dva mjesta, dvije sudbine Molnar je povezao s obzirom na njihovu zajedničku zoosferu – masovno korištenje životinja, a jedan od tematskih blokova projekta odredio je zooetičkim konstativom: "Naš odnos prema životinji određuje našu ljudskost u budućnosti!". Jednako tako zadržat ćemo se i na izložbi studentskih radova s temom sadržajne i funkcionalne prenamjene paleoindustrijskih kompleksa u Zagrebu (kustosica: Iva Prosoli), koja je nastala u okviru suradnje Arhitektonskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Muzeja grada Zagreba na projektu Zagrebačka industrijska baština: povijest, stanje, perspektive. Završno spomenimo da je naslovno pitanje "Na koji način nastaje društveno korisna umjetnost?" ovoga izlaganja preuzeto intencijama kreativne zamisli od multimedijalne umjetnice Kristine Leko koja se u našoj umjetničkoj zajednici istaknula sa svojim socijalno osviještenim projektima u zajednici (community art).
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Projekt / tema: 189-0000000-3626, 189-1890666-0664
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Etnologija i antropologija
Upisao u CROSBI: smarjanic@ief.hr (smarjanic@ief.hr), 19. Pro. 2010. u 21:43 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4