crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 495550

Zbornik radova

Autori: Marjanić, Suzana
Naslov: NAVODNO VISOKO I NISKO I/ILI KAZALIŠTE I PERFORMANS
( Ostensibly high and low and/or the theatre and performance art )
Izvornik: Peti hrvatski slavistički kongres. Zbornik sažetaka / Maja Opešić i Ines Srdoč-Konestra (ur.). - Rijeka : Filozofski fakultet u Rijeci , 2010. 252-253 (ISBN: 978-953-6104-72-7).
Dio CC časopisa: NE
Skup: Peti hrvatski slavistički kongres
Mjesto i datum: Rijeka, . - 10. rujna 2010.
Ključne riječi: visoko; nisko; kazalište; performans
( high; low; theatre; performance art )
Sažetak:
Polazeći od pitanja Valentine Valentini "Koja demarkacijska linija dijeli glumca od performera, tumačenje od izvođenja?", kojim spomenuta teoretičarka nudi jasnu demarkaciju između glumca kao tumača uloge, lika i performera kao izvođača sebe (Valentini 2001:23, 26), možemo rastvoriti razlikovne odrednice između kazališta i performansa. Naime, iz glumačke se perspektive glumačka umjetnost, naravno, označava kao tzv. visoki a performans kao tzv. niski izvedbeni žanr. Dakako, iz perspektive umjetnikā/icā performansa nastaje uspostavljanje suprotnih kvalitativnih odrednica. Tako su umjetnici performansa kasnih 60-ih i tijekom 70-ih prošloga stoljeća negacijom kazališne umjetnosti, glumačkoga drila performans odredili kao živu umjetnost koja teži iskustvu i učincima realnoga. U okviru tih demarkacija osvrnut ćemo se na promišljanja o umjetnosti performansa i glumačke umjetnosti na primjeru izjava pojedinih naših glumaca/ica i umjetnika/ica performansa (npr. D. Bartol Indoš, V. Dodig Trokut, V. Matula). S druge pak strane, kategoriju visoko i nisko promatrat ćemo i u sâmom žanru performansa, odnosno kao što zamjećuje RoseLee Goldberg da je termin performans postao univerzalan za prezentacije uživo svih vrsta od interaktivnih instalacija u muzejima do maštovito koncipiranih modnih događanja te DJ programa u klubovima (Goldberg 2003:204-205). Tragom tog proširenoga određenja pojma performans kao i pojma akcija promatrat ćemo medijske recepcije pojedinih tzv. niskih performansa i akcija, koji, dakle, ne proizlaze iz vizualne umjetnosti – npr. akciju Žuti Peristil (11. prosinac 2009.) koju je izvela Torcida protiv kerumizacije Splita.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Projekt / tema: 189-0000000-3626, 189-1890666-0664
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Etnologija i antropologija
Tiskani medij: da
Upisao u CROSBI: smarjanic@ief.hr (smarjanic@ief.hr), 19. Pro. 2010. u 21:47 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4