Zagrebačka metoda čitanja Biblije (CROSBI ID 168074)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Tokić, Dario Zagrebačka metoda čitanja Biblije // Bogoslovska smotra, 80 (2010), 4; 1147-1162

Tokić, Dario

Zagrebačka metoda čitanja Biblije

Povodom nedavne 40. obljetnice izlaska Zagrebačke Biblije, kao spomen na divot-izdanje prvog suvremenog i cjelovitog prijevoda Biblije na hrvatski jezik, autor smatra prikladnim odužiti se tom izdanju uz koje je rastao člankom u kojem će se poticati plodonosnije čitanje tekstova sadržanih ne samo u Zagrebačkoj Bibliji, nego i u svim ostalim izdanjima Svetog pisma. Autor vlastite spoznaje i iskustva objedinjuje s onima mnogih suvremenih autora na temu praktičnog bavljenja Svetim pismom, te ih predstavlja u izvornoj sintezi u obliku jednostraničnog A4 obrasca, čijih deset elemenata u članku podrobno opisuje: (1) postaviti naslov ; (2) oblikovati uvodnu molitve ; (3) kao motivacijsku aktivnost (aktivnost uključivanja) smisliti dva pitanja za pokretanje razgovora ; (4) kao kratki uvod oblikovati prijelaz na čitanje tekstova ; (5) napisati pet pitanja u svezi sadržaja teksta ; (6) napisati pet pitanja za aktualizaciju teksta ; (7) smisliti igru ili aktivnost u svezi s tekstom ; (8) pronaći prikladan primjer za ilustraciju teksta ili njegove poruke ; (9) oblikovati pet molitvenih nakana ; (10) oblikovati završnu molitvu. Sama metoda je i pastoralno usmjerena, tj. osim stjecanja vlastite duhovne koristi, po završetku obrade svih njenih deset elemenata čitatelju ostaje na pregledan i sažet način gotova priprema za individualni ili rad u skupini s drugim ljudima. Zbog izvornosti obrasca i u čast izdanja Biblije koje je obilježilo pokoncilsko vrijeme Crkve u Hrvata, autor dodjeljuje i posebno ime spomenutoj ovoj metodološkoj sintezi nazivajući ju „Zagrebačkom metodom“ čitanja Biblije.

Biblija; biblijske skupine; nova evangelizacija; vjeronauk

Zagreb method of reading the Bible

Bible; biblical groups; new evangelization; catechism