Analiza poslovanja hotelskih poduzeća u 2008. godini (CROSBI ID 767272)

Druge vrste radova | elaborat/studija

Ivandić, Neven ; Marušić, Zrinka ; Telišman-Košuta, Neda ; Ledić-Blažević, Maja Analiza poslovanja hotelskih poduzeća u 2008. godini // Institut za turizam, Zagreb. 2010.

Ivandić, Neven ; Marušić, Zrinka ; Telišman-Košuta, Neda ; Ledić-Blažević, Maja

Analiza poslovanja hotelskih poduzeća u 2008. godini

Izvještaj Hrvatsko hotelijerstvo 2008 – Poslovanje hotelskih poduzeća, četvrti je po redu dokument izrađen u okviru ovog projekta. Njime se utvrđuju značajke i odrednice poslovanja hrvatskog hotelijerstva u 2008. godini na temelju rezultata komparativne i strukturne analize financijskih izvještaja te usporedbe financijskih i operativnih pokazatelja pojedinih skupina hotelskih poduzeća u 2008. i 2007. godini. Izvještaj odražava sadržaj i metodologiju prethodnih izvještaja koji se zasnivaju na podacima koje pruža Registar godišnjih financijskih izvještaja (FINA) te podacima o veličini i strukturi prometa ugostiteljskih usluga pojedinih poduzeća koje prikuplja Državni zavod za statistiku RH (DZS). Izvještaj započinje, nakon uvoda, opisom metodologije istraživanja i aktivnosti koje osiguravaju uspostavljanje usporedivog i relevantnog skupa podataka o poslovanju hotelskih poduzeća. Treće poglavlje sadržava prikaz fizičkih obilježja ponude i potražnje te veličine i strukture financijskog prometa hotelskih poduzeća. U tom su poglavlju, nadalje, prikazani i pokazatelji tržišne pozicije hrvatskog hotelijerstva u relevantnom konkurentskom krugu. Četiri sljedeća poglavlja obuhvaćaju analizu temeljnih obilježja financijskog poslovanja hrvatskih hotelskih poduzeća u 2008. godini te usporedbu s 2007. godinom. U četvrtom je poglavlju analizirana veličina i tržišna struktura sektora, a u petom poglavlju imovina te kapital i obveze. Šesto i sedmo poglavlje sadržavaju analizu prihoda i troškova hotelskih poduzeća kao i, konačno, pokazatelje profitabilnosti. Osmo poglavlje novost je u odnosu na prethodne izvještaje. U tom poglavlju dan je kratak pregled rezultata provedenog istraživanja o očekivanim poslovnim rezultatima hotelskih poduzeća u 2009. godini. Deveto poglavlje sadrži sažetak nalaza izvještaja.

hotelijerstvo; analiza; Hrvatska

Analysis of Croatian hotel industry in 2008

hotel industry; analysis; Croatia