Promjene motoričkih značajki dječaka uzrasta 7 godina u različitim procesima transformacija kao temelj za uključivanje u sportske škole (CROSBI ID 168306)

Bilić, Žarko ; Blažević, Stipe ; Širić, Vesna Promjene motoričkih značajki dječaka uzrasta 7 godina u različitim procesima transformacija kao temelj za uključivanje u sportske škole // Acta kinesiologica, 1 (2007), 1; 38-43

Bilić, Žarko ; Blažević, Stipe ; Širić, Vesna

Promjene motoričkih značajki dječaka uzrasta 7 godina u različitim procesima transformacija kao temelj za uključivanje u sportske škole

S dvije grupe dječaka uzrasta 7 godina pri samom ulasku u školski sustav, primjenjena su dva transformacijska postupka. U eksperimentalnoj grupi (131 ispitanik) zadaci su posebno programirani, a nastavu su izvodili profesori tjelesne i zdravstvene kulture. Kontrolna grupa (n=118) bila je uključena u standardni školski program nastave koju su vodili učitelji razredne nastave. Kroz tri kontrolne točke djeca su praćena s 12 motoričkih testova zamišljenih tako da dobro pokriju taj prostor. Rezultati su pokazali da je eksperimentalni program bio višestruko efikasniji, jer su zabilježene znatno bolje vrijednosti kroz drugu i treću kontrolnu točku s tendencijom povećanja razlika u korist eksperimentalne grupe. Bolje rezultate je moguće registrirati u tri razine: 1. razina efikasnosti transportnog kardivaskularnog sustava, 2. razina sinergijske regulacije gibanja naročito obilježena brzinom i fleksibilnošću, te donekle koordinacijom, kao i 3. razina angažmana veće količine energije statičkog i repetitivnog tipa. Može se sa sigurnošću ustvrditi da je eksperimentalni program polučio znatno bolji rezultat u prostoru motoričkih dimenzija, te u svakom smislu predstavlja znatno bolji temelj za postepeno uključivanje djece u sportske škole (gimnastičke, plivačke, atletske, škole sportskih igara, borilačkih vještina i sl.).

transformacijski procesi ; učenici

Changes in motoric characteristics of boys aged 7 in diferrent processes of transformations as the basis for their inclusion in sport schools

transformation processes ; pupils