Promjene motoričkih značajki dječaka uzrasta 7 godina u različitim procesima transformacija kao temelj za uključivanje u sportske škole (CROSBI ID 168306)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Bilić, Žarko ; Blažević, Stipe ; Širić, Vesna
hrvatski
Promjene motoričkih značajki dječaka uzrasta 7 godina u različitim procesima transformacija kao temelj za uključivanje u sportske škole
S dvije grupe dječaka uzrasta 7 godina pri samom ulasku u školski sustav, primjenjena su dva transformacijska postupka. U eksperimentalnoj grupi (131 ispitanik) zadaci su posebno programirani, a nastavu su izvodili profesori tjelesne i zdravstvene kulture. Kontrolna grupa (n=118) bila je uključena u standardni školski program nastave koju su vodili učitelji razredne nastave. Kroz tri kontrolne točke djeca su praćena s 12 motoričkih testova zamišljenih tako da dobro pokriju taj prostor. Rezultati su pokazali da je eksperimentalni program bio višestruko efikasniji, jer su zabilježene znatno bolje vrijednosti kroz drugu i treću kontrolnu točku s tendencijom povećanja razlika u korist eksperimentalne grupe. Bolje rezultate je moguće registrirati u tri razine: 1. razina efikasnosti transportnog kardivaskularnog sustava, 2. razina sinergijske regulacije gibanja naročito obilježena brzinom i fleksibilnošću, te donekle koordinacijom, kao i 3. razina angažmana veće količine energije statičkog i repetitivnog tipa. Može se sa sigurnošću ustvrditi da je eksperimentalni program polučio znatno bolji rezultat u prostoru motoričkih dimenzija, te u svakom smislu predstavlja znatno bolji temelj za postepeno uključivanje djece u sportske škole (gimnastičke, plivačke, atletske, škole sportskih igara, borilačkih vještina i sl.).
transformacijski procesi ; učenici
nije evidentirano
engleski
Changes in motoric characteristics of boys aged 7 in diferrent processes of transformations as the basis for their inclusion in sport schools
nije evidentirano
transformation processes ; pupils
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Pedagogija