Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Boravak u učeničkom domu, podložnost vršnjačkom pritisku, samopoštovanje i manifestna anksioznost kod adolescenata (CROSBI ID 362538)

Ocjenski rad | diplomski rad

Selak, Srđana Boravak u učeničkom domu, podložnost vršnjačkom pritisku, samopoštovanje i manifestna anksioznost kod adolescenata / Brajša-Žganec, Andreja (mentor); Zagreb, Hrvatska, Hrvatski studiji, . 2010

Podaci o odgovornosti

Selak, Srđana

Brajša-Žganec, Andreja

hrvatski

Boravak u učeničkom domu, podložnost vršnjačkom pritisku, samopoštovanje i manifestna anksioznost kod adolescenata

Za vrijeme adolescencije dolazi do slabljenja roditeljskog utjecaja, dok istovremeno utjecaj vršnjaka raste i postaje najvažniji čimbenik socijalizacije. Postoje brojna istraživanja o vršnjačkom pritisku no malo je toga poznato o tome koliko vršnjaci utječu jedni na druge u specifičnim uvjetima u kojima su svakodnevno neprestano zajedno. Takvi uvjeti prisutni su u učeničkim domovima u kojima borave učenici tijekom pohađanja srednje škole. Cilj ovog istraživanja je proučiti razlikuju li se učenici koji borave u učeničkim domovima od onih koji ne borave po podložnosti vršnjačkom pritisku, samopoštovanju i manifestnoj anksioznosti. Ispitane su i spolne razlike te mogućnost procjene samopoštovanja i anksioznosti na temelju različitih domena vršnjačkog pritiska. U istraživanju je sudjelovalo 198 ispitanika (od toga 96 muških), prosječne dobi 16 godina, koji su pohađali srednje škole na području triju županija u Hrvatskoj. Polovica njih boravila je u učeničkim domovima. Korišteni instrumenti bili su Skala podložnosti vršnjačkom pritisku (Lebedina-Manzoni, Lotar i Ricijaš, 2008), Rosenbergova skala samopoštovanja (1965) te Skala manifestne anksioznosti (Vulić Prtorić i Sorić, 2002). Podaci su prikupljeni grupno, za vrijeme trajanja školskog sata ili u učeničkim domovima. Rezultati istraživanja pokazali su da se domski učenici značajno razlikuju od onih koji ne borave u domovima po pitanju podložnosti vršnjačkom pritisku u domeni rizičnih ponašanja. Spolne razlike utvrđene su za odnose s vršnjacima, odnose s roditeljima i rizična ponašanja te za samopoštovanje i anksioznost. Samopoštovanje se najbolje može procijeniti na temelju podložnosti vršnjačkom pritisku u domeni rizičnih ponašanja, dok za anksioznost ne postoje značajni prediktori koji se tiču vršnjačkih odnosa.

adolescencija; vršnjački pritisak; samopoštovanje; manifestna anksioznost; učenički dom.

nije evidentirano

engleski

Living in a pupils’ home, susceptibility to peer pressure, self-esteem and manifest anxiety in adolescence

nije evidentirano

adolescence; peer pressure; self-esteem; manifest anxiety; pupils' home.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

53

20.12.2010.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Hrvatski studiji

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija