Istraživanja i sanacija kaverne u tunelu Vrata na autocesti Zagreb-Rijeka u Hrvatskoj (CROSBI ID 569803)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Kovačević, Meho-Saša ; Garašić, Mladen
hrvatski
Istraživanja i sanacija kaverne u tunelu Vrata na autocesti Zagreb-Rijeka u Hrvatskoj
U Dinarskom krškom sustavu u Hrvatskoj do sada je istraženo oko 11500 speleoloških objekata, od kojih je preko 1000 otkriveno graĊevinskim radovima. Takvi speleološki objekti, bez prirodnog ulaza na površini terena, a koje nazivamo „kaverne“, otkriveni su na gradilištima autocesta te se u posljednjih dvadesetak godina sustavno istraţuju i obraĊuju. Posebna vrsta sanacije uĉinjena je u velikoj dvorani kaverne koja se nalazi u tunelu „Vrata“ na autocesti Zagreb – Rijeka. Zbog veliĉine, oblika i poloţaja kaverne, te hidrogeoloških parametara unutar krškog sustava, bilo je neophodno projektirati i izgraditi most preko kaverne u duţini 58 metara. Pored toga trebalo je posebno osnaţiti i stabilizirati svod kaverne, jer je rijeĉ o malom nadsloju. Korištena je roštiljnja konstrukcija s posebnim sidrima. Sanacija kaverne u tunelu „Vrata“ jedinstvena je, a most (bez stupova) je najdulji u nekoj kaverni na svijetu.
speleologija; krški fenomeni; kaverna; Hrvatska; geotehničko inženjerstvo
nije evidentirano
engleski
Investigation and remediation of the cavern in the Vrata tunnel on the Zagreb – Rijeka highway (Croatia)
U Dinarskom krškom sustavu u Hrvatskoj do sada je istraženo oko 11500 speleoloških objekata, od kojih je preko 1000 otkriveno graĊevinskim radovima. Takvi speleološki objekti, bez prirodnog ulaza na površini terena, a koje nazivamo „kaverne“, otkriveni su na gradilištima autocesta te se u posljednjih dvadesetak godina sustavno istraţuju i obraĊuju. Posebna vrsta sanacije uĉinjena je u velikoj dvorani kaverne koja se nalazi u tunelu „Vrata“ na autocesti Zagreb – Rijeka. Zbog veliĉine, oblika i poloţaja kaverne, te hidrogeoloških parametara unutar krškog sustava, bilo je neophodno projektirati i izgraditi most preko kaverne u duţini 58 metara. Pored toga trebalo je posebno osnaţiti i stabilizirati svod kaverne, jer je rijeĉ o malom nadsloju. Korištena je roštiljnja konstrukcija s posebnim sidrima. Sanacija kaverne u tunelu „Vrata“ jedinstvena je, a most (bez stupova) je najdulji u nekoj kaverni na svijetu.
speleology; karst phenomena; cavern; Croatia; tunnel; Geotechnical engineering
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
11-12.
2010.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Prvi Hrvatski speleološki kongres : Sažeci radova = The first Croatian Speleological Congress : Abstracts
Garašić, Mladen ; Kovačević, Meho-Saša
Zagreb: Hrvatski speleološki savez
978-953-56438-0-7
Podaci o skupu
Hrvatski speleološki kongres (1 ; 2010)
pozvano predavanje
24.11.2010-27.11.2010
Poreč, Hrvatska