Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Istraživanja i sanacija kaverne u tunelu Vrata na autocesti Zagreb-Rijeka u Hrvatskoj (CROSBI ID 569803)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Kovačević, Meho-Saša ; Garašić, Mladen Investigation and remediation of the cavern in the Vrata tunnel on the Zagreb – Rijeka highway (Croatia) / Istraživanja i sanacija kaverne u tunelu Vrata na autocesti Zagreb-Rijeka u Hrvatskoj // Prvi Hrvatski speleološki kongres : Sažeci radova = The first Croatian Speleological Congress : Abstracts / Garašić, Mladen ; Kovačević, Meho-Saša (ur.). Zagreb: Hrvatski speleološki savez, 2010. str. 11-12

Podaci o odgovornosti

Kovačević, Meho-Saša ; Garašić, Mladen

hrvatski

Istraživanja i sanacija kaverne u tunelu Vrata na autocesti Zagreb-Rijeka u Hrvatskoj

U Dinarskom krškom sustavu u Hrvatskoj do sada je istraženo oko 11500 speleoloških objekata, od kojih je preko 1000 otkriveno graĊevinskim radovima. Takvi speleološki objekti, bez prirodnog ulaza na površini terena, a koje nazivamo „kaverne“, otkriveni su na gradilištima autocesta te se u posljednjih dvadesetak godina sustavno istraţuju i obraĊuju. Posebna vrsta sanacije uĉinjena je u velikoj dvorani kaverne koja se nalazi u tunelu „Vrata“ na autocesti Zagreb – Rijeka. Zbog veliĉine, oblika i poloţaja kaverne, te hidrogeoloških parametara unutar krškog sustava, bilo je neophodno projektirati i izgraditi most preko kaverne u duţini 58 metara. Pored toga trebalo je posebno osnaţiti i stabilizirati svod kaverne, jer je rijeĉ o malom nadsloju. Korištena je roštiljnja konstrukcija s posebnim sidrima. Sanacija kaverne u tunelu „Vrata“ jedinstvena je, a most (bez stupova) je najdulji u nekoj kaverni na svijetu.

speleologija; krški fenomeni; kaverna; Hrvatska; geotehničko inženjerstvo

nije evidentirano

engleski

Investigation and remediation of the cavern in the Vrata tunnel on the Zagreb – Rijeka highway (Croatia)

U Dinarskom krškom sustavu u Hrvatskoj do sada je istraženo oko 11500 speleoloških objekata, od kojih je preko 1000 otkriveno graĊevinskim radovima. Takvi speleološki objekti, bez prirodnog ulaza na površini terena, a koje nazivamo „kaverne“, otkriveni su na gradilištima autocesta te se u posljednjih dvadesetak godina sustavno istraţuju i obraĊuju. Posebna vrsta sanacije uĉinjena je u velikoj dvorani kaverne koja se nalazi u tunelu „Vrata“ na autocesti Zagreb – Rijeka. Zbog veliĉine, oblika i poloţaja kaverne, te hidrogeoloških parametara unutar krškog sustava, bilo je neophodno projektirati i izgraditi most preko kaverne u duţini 58 metara. Pored toga trebalo je posebno osnaţiti i stabilizirati svod kaverne, jer je rijeĉ o malom nadsloju. Korištena je roštiljnja konstrukcija s posebnim sidrima. Sanacija kaverne u tunelu „Vrata“ jedinstvena je, a most (bez stupova) je najdulji u nekoj kaverni na svijetu.

speleology; karst phenomena; cavern; Croatia; tunnel; Geotechnical engineering

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

11-12.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Prvi Hrvatski speleološki kongres : Sažeci radova = The first Croatian Speleological Congress : Abstracts

Garašić, Mladen ; Kovačević, Meho-Saša

Zagreb: Hrvatski speleološki savez

978-953-56438-0-7

Podaci o skupu

Hrvatski speleološki kongres (1 ; 2010)

pozvano predavanje

24.11.2010-27.11.2010

Poreč, Hrvatska

Povezanost rada

Geologija, Građevinarstvo, Rudarstvo, nafta i geološko inženjerstvo