Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Readiness for learning in children with mild mental retardation (CROSBI ID 168619)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Levandovski, D., Teodorović, B., Pintarić Lj. Readiness for learning in children with mild mental retardation // Defektologija (Zagreb), 28 (1992), 2; 9-29

Podaci o odgovornosti

Levandovski, D., Teodorović, B., Pintarić Lj.

engleski

Readiness for learning in children with mild mental retardation

Perceptivno-motoričke sposobnosti predstavljaju jedan odznačajnih preduvjeta uspješnog svladavanja odgojno-obrazovnihadržaja. Teškoće u percipiranju, koje su češće prisutne kod djece steškoćama u učenju, osobito dolaze do izražaja u usvajanjunastavnog gradiva u ranoj školskoj dobi. Ograničenja u procesupercipiranja mogu se javiti na jednom ili više osjetnih područja, u prijemu informacija, njihovoj preradi te odgovarajućimmotoričkim reakcijama. Osnovni problem ovog istraživanja obuhvaća utvrđivanjespecifičnih teškoća u vidnoj i slušnoj percepciji 66 učenika obaspola, usporena kognitivnog razvoja u dobi od 7 do 11 godina. Primjenjena su dva mjerna instrumenta: za utvrđivanje kognitivnogstatusa REWISC, a za određivanje perceptivno-motoričkihsposobnosti za učenje ( PMZ - test ). Korelacijskom se analizom pokazala povezanost između nekihperceptivnih sposobnosti i kognitivnog statusa ispitanika. Nadalje, t-testom nađene su najveće razlike između grupaobzirom na kognitivnu dob i to u razumijevanju usmenih uputa islušnom pamćenju na području slušne percepcije. Faktorskom analizom PMZ - testa u cjelini, izdvojena su dva faktora od kojih je interpretabilan samo prvi faktor - općifaktor perceptivnih sposobnosti. Faktorizacijom rezultata svih varijabli perceptivnog, kognitivnog i neurološkog područjadobiveno je pet faktora od kojih su dva interpretabilna. U skladus njihovom strukturom imenovani su kao : opći faktor perceptivnihsposobnosti i faktor općeg kognitivnog funkcioniranja.

perceptive-motor abilities; learning; mild mental retardation; cognitive abilities

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

28 (2)

1992.

9-29

objavljeno

0351-1839

Povezanost rada

Pedagogija