Na drugi pogled. Pozicije suvremene hrvatske fotografije (CROSBI ID 7898)
Autorska knjiga | monografija (znanstvena)
Podaci o odgovornosti
Križić Roban, Sandra
Irena Gessner
Andy Jelčić
hrvatski
Na drugi pogled. Pozicije suvremene hrvatske fotografije
Što je fotografija? Nešto što izmiče, pisanje svjetlom, ili "tek" slika kojoj nedostaje svijet? Iako plošna, fotografija na nevjerojatne, ponekad uzbudljive načine, podsjeća na višedimenzionalnost svijeta. Ona je umjetnost koju se često doživljava kao izravnu, objektivnu i nedvosmislenu, no svoj je status i pravo lice tijekom 20. stoljeća nekoliko puta radikalno promijenila. Stoga se pokazuje potreba za novim teorijskim promišljanjima i interpretacijom viđenog. U knjizi se razmatraju zbivanja na polju umjetničke fotografije u nacionalnom kontekstu, a pojedini autori dovode se u vezu sa zbivanjima na međunarodnom planu. Nakon uvoda u kojem medij se određuje u povijesnoumjetničkom kontinuitetu slijedi jedanaest autorskih poglavlja – osobnih umjetničkih strategija koje potvrđuju osobitost fotografije kao autonomne stvaralačke prakse (Mara Bratoš, Sandro Đukić, Marko Ercegović, Elvis Krstulović, Antun Maračić, Ana Opalić, Silvia Potočki Smiljanić /SofijaSilvia/, Jasenko Rasol, Žarko Vijatović, Mirjana Vodopija, Ivana Vučić). Karakterizira ih raznovrsnost promišljanja statusa fotografije unutar umjetničkog, društvenog, političkog, nacionalnog, rodnog i ostalih konteksta.
suvremena fotografija; umjetnički medij; društveni; teorijski; politički i kritički aspekti fotografije; status fotografije unutar umjetničkog; društvenog; političkog; nacionalnog; rodnog konteksta
Knjiga je u cijelosti prevedena na engleski jezik.
engleski
At Second Glance. The Positions of Contemporary Croatian Photography
nije evidentirano
contemporary photograph; artistic medium; social; political; theoretical; and critical aspects of photography; the status of photography within the artistic; social; political; national; and gender contexts
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Zagreb: Institut za povijest umjetnosti ; UPI-2M
2010.
978-953-6106-89-9
324
Studije i monografije Instituta za povijest umjetnosti;
objavljeno