Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ocjenjivanje učenika – jedan pristup ili kako izgraditi uspješnog pojedinca? (CROSBI ID 42815)

Prilog u knjizi | stručni rad

Burcar, Željko Ocjenjivanje učenika – jedan pristup ili kako izgraditi uspješnog pojedinca? // Dijete / učenik u procesu odgoja i obrazovanja / Vrgoč, Hrvoje (ur.). Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2006. str. 182-186

Podaci o odgovornosti

Burcar, Željko

hrvatski

Ocjenjivanje učenika – jedan pristup ili kako izgraditi uspješnog pojedinca?

U suvremenoj pedagoškoj praksi ocjenjivanje je jedna od neuralgičnih točaka procesa poučavanja. Školsko je ocjenjivanje, dokimologija, jedna relativno mlada znanstvena disciplina, nastala tridesetih godina dvadesetog stoljeća u razvijenim zemljama Europe i Amerike, kada se pojavila potreba za prosudbom postignuća. Thorndike je 1910. je izradio kvalitativnu ljestvicu rukopisa, a sličnu je izradio 1912. Hillegas. R. Bujas 1937. drži zapaženo predavanje o ocjenjivanju. Evaluacija je u širem smislu prosuđivanje vrijednosti za neku svrhu (B.Bloom, 1970.). Postoji više pristupa problemu ocjenjivanja znanja: psihološki, pedagoški, sociološki, pravni, metodološki i drugi. Ljestvice ocjenjivanja već više desetljeća u školama kod nas i nekih okolnih država objašnjene se ocjenama: nedovoljan (1), dovoljan (2), dobar (3), vrlo dobar (4), odličan (5). Obilježje navedene ljestvice govori o ljestvici ranga iz koje je moguće zaključiti je li nešto veće od drugoga, no ne za koliko. Ostojić i Bujas 1969. utvrdili su, da su rasponi znanja koje pokrivaju nominalno iste ocjene u različitim razredima toliko velike i različite da društvena sankcija vezana uz razinu ocjene gubi svoju opravdanost. Može se zaključiti kako je ocjena, procjena znanja, a ne njegova stvarna mjera. Iz recentnih istraživanja i respektabilnih djela vezanih uz školsko ocjenjivanje, koja su posebice vezana uz autora T. Grgina moguće je iščitati gotovo sve teorijske postavke školskog ocjenjivanja. U suvremenoj pedagoškoj praksi s druge strane moguće je zapaziti jedan paradoks. U procjena znanja koja učitelji i nastavnici provode u pisanom obliku 50% ostvarenog, prikazanog znanja ocjenjuje se u pravilu ocjenom nedovoljan. Ocjenjivanje je u stvari procjenjivanje.

ojenjivanje učenika

nije evidentirano

engleski

Evaluation of students - one approach or how to build a successful individual?

nije evidentirano

pupils evaluation

nije evidentirano

Podaci o prilogu

182-186.

objavljeno

Podaci o knjizi

Dijete / učenik u procesu odgoja i obrazovanja

Vrgoč, Hrvoje

Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor

2006.

953-6134-63-2

Povezanost rada





Psihologija, Pedagogija