Ocjenjivanje učenika – jedan pristup ili kako izgraditi uspješnog pojedinca? (CROSBI ID 42815)
Prilog u knjizi | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Burcar, Željko
hrvatski
Ocjenjivanje učenika – jedan pristup ili kako izgraditi uspješnog pojedinca?
U suvremenoj pedagoškoj praksi ocjenjivanje je jedna od neuralgičnih točaka procesa poučavanja. Školsko je ocjenjivanje, dokimologija, jedna relativno mlada znanstvena disciplina, nastala tridesetih godina dvadesetog stoljeća u razvijenim zemljama Europe i Amerike, kada se pojavila potreba za prosudbom postignuća. Thorndike je 1910. je izradio kvalitativnu ljestvicu rukopisa, a sličnu je izradio 1912. Hillegas. R. Bujas 1937. drži zapaženo predavanje o ocjenjivanju. Evaluacija je u širem smislu prosuđivanje vrijednosti za neku svrhu (B.Bloom, 1970.). Postoji više pristupa problemu ocjenjivanja znanja: psihološki, pedagoški, sociološki, pravni, metodološki i drugi. Ljestvice ocjenjivanja već više desetljeća u školama kod nas i nekih okolnih država objašnjene se ocjenama: nedovoljan (1), dovoljan (2), dobar (3), vrlo dobar (4), odličan (5). Obilježje navedene ljestvice govori o ljestvici ranga iz koje je moguće zaključiti je li nešto veće od drugoga, no ne za koliko. Ostojić i Bujas 1969. utvrdili su, da su rasponi znanja koje pokrivaju nominalno iste ocjene u različitim razredima toliko velike i različite da društvena sankcija vezana uz razinu ocjene gubi svoju opravdanost. Može se zaključiti kako je ocjena, procjena znanja, a ne njegova stvarna mjera. Iz recentnih istraživanja i respektabilnih djela vezanih uz školsko ocjenjivanje, koja su posebice vezana uz autora T. Grgina moguće je iščitati gotovo sve teorijske postavke školskog ocjenjivanja. U suvremenoj pedagoškoj praksi s druge strane moguće je zapaziti jedan paradoks. U procjena znanja koja učitelji i nastavnici provode u pisanom obliku 50% ostvarenog, prikazanog znanja ocjenjuje se u pravilu ocjenom nedovoljan. Ocjenjivanje je u stvari procjenjivanje.
ojenjivanje učenika
nije evidentirano
engleski
Evaluation of students - one approach or how to build a successful individual?
nije evidentirano
pupils evaluation
nije evidentirano
Podaci o prilogu
182-186.
objavljeno
Podaci o knjizi
Dijete / učenik u procesu odgoja i obrazovanja
Vrgoč, Hrvoje
Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor
2006.
953-6134-63-2