Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Je li HNOS riješio probleme vrjednovanja i ocjenjivanja učenika? (CROSBI ID 42816)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Burcar, Željko Je li HNOS riješio probleme vrjednovanja i ocjenjivanja učenika? // Inovacije u učinkovitijem odgojno-obrazovnom radu / Vrgoč, Hrvoje (ur.). Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2007. str. 91-100

Podaci o odgovornosti

Burcar, Željko

hrvatski

Je li HNOS riješio probleme vrjednovanja i ocjenjivanja učenika?

U dostupnim dokumentima koje nudi HNOS nije bilo moguće utvrditi postojanje kriterija za ocjenjivane razine usvojenosti određene količine znanja učenika tijekom nastave. Republika Bosna i Hercegovina i Republika Crna Gora u svojim su strateškim dokumentima planirali definiranje kriterija ocjenjivanja. Na uzorku ispitanika (N=33) 28 žena i 5 muškaraca, sa prosječnih 18 godina staža u sustavu odgoja i obrazovanja procijenjeni su kriteriji ocjenjivanja pisanog ispita znanja. Dobiveni rezultati ukazuju kako ne postoje ujednačeni i definirani kriteriji koja je količina prikazanog znanja za koju ocjenu. Pisane ispite znanja za svoje potrebe konstruira svih 33 ispitanika. Pisane ispite ponuđene u zbirkama zadataka koristi 19 od 33 ispitanika (58%) dok ispite znanja kupljene kod nakladnika koristi 23 od 33 ispitanika (70%). Jedan ispitanik srednjih godina u anketnom je upitniku izjavio kako ne razumije pojam dokimologije. Kako se čini da kriteriji određivanje ocjena za pokazano znanje tijekom nastave nisu doneseni u postojećim HNOS-ovim dokumentima može se pretpostaviti kako će jedan od sljedećih koraka biti upravo određivanje navedenih kriterija, što bi povezalo pojam rasterećenja učenika količinom bibliografskih sadržaja, sa utvrđivanjem količine sadržaja koju učenici trebaju usvojiti i ocjenu koju trebaju dobiti za prikazano znanje.

vrednovanje postignuća, ocjenjivanje, evaluacija, kriteriji vrednovanja, kriteriji ocjenjivanja

nije evidentirano

engleski

Did HNOS solved the problems of evaluation and students grading?

nije evidentirano

evaluation of achievement, assessing, evaluation, evaluation criteria, Grading criteria

nije evidentirano

Podaci o prilogu

91-100.

objavljeno

Podaci o knjizi

Inovacije u učinkovitijem odgojno-obrazovnom radu

Vrgoč, Hrvoje

Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor

2007.

778-953-6134-66-7

Povezanost rada

Povezane osobe




Pedagogija