Konvergentna i divergentna valjanost upitnika emocionalne kompetentnosti (CROSBI ID 476011)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Takšić, Vladimir
hrvatski
Konvergentna i divergentna valjanost upitnika emocionalne kompetentnosti
U području konstrukta emocionalne inteligencije prisutna su dva opća modela konceptualizacije: model emocionalne inteligencije kao mentalnih sposobnosti i model emocionalne inteligencije u terminima samoprocjena. U sklopu ovog drugog pristupa navedeno je mnoštvo različitih osobina ličnosti koje su se pokazale zadovoljavajućim prediktorima kompetentnog rješavanja problema i efikasnog ponašanja u emocionalno zasićenim situacijama. Struktura i brojnost takvih mjera je vrlo različita u različitim istraživanjima, a emocionalnu inteligenciju najčešće poimaju kao nešt slično faktoru višeg reda. Cilj rada je prikazati strukturu i neke oblike valjanosti skupa čestica za samoprocjenu emocionalne kompetentnosti generiranih pod modelom dvojice autora koji su počeli znanstveno proučavati emocionalnu inteligenciju (Mayer i Salovey, 1997). Kako je korištena metoda dsmoprocjene činilo se najuputnijim skalu nazvati Upitnikom emocionalne kompetentnosti. Model pretpostavlja postojanje 16 različitih sposobnosti, a za svaku od njih je konstruirana zasebna skala. Faktorska analiza je pokazala da je u tom prostoru moguće pronaći četiri smislene, interpretabilne dimenzije: 1) uočavanje i razumijevanje emocija, 2) izražavanje i imenovanje emocija, 3) regulaciju i kontrolu emocija, i 4) upravljanje emocijama. Svaka od dimenzija emocionalne kompetentnosti reprezentirana je pouzdanom skalom i pokazala je smislene veze s relevantnim konstruktima kao što su: socijalne vještine, samopoimanje (samopoštovanje, ustrajnost, percepcija osobne kompetentnosti), empatija, načini rješavanja konflikata i načini suočavanja sa stresom.
Emocionalna inteligencija; konstrukcija skale; konvergentna valjanost; divergentna valjanost
nije evidentirano
engleski
Convergent and divergent validity of Emotional Competence Questionnaire
nije evidentirano
Emotional intelligence; scale construction; convergent validity; divergent validity
nije evidentirano
Podaci o prilogu
72-x.
2000.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zadar: Sveučilište u Zadru
Podaci o skupu
XII. dani psihologije u Zadru
predavanje
25.05.2000-27.05.2000
Zadar, Hrvatska