Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pedagogijska analiza reklama u tiskanim medijima (CROSBI ID 169053)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Miliša, Zlatko ; Tolić, Mirela ; Grbić, Valentina Pedagogijska analiza reklama u tiskanim medijima // Acta Iadertina, VII. (2011), 39-57

Podaci o odgovornosti

Miliša, Zlatko ; Tolić, Mirela ; Grbić, Valentina

hrvatski

Pedagogijska analiza reklama u tiskanim medijima

Specifičnost reklamne komunikacije proizlazi iz činjenice da su reklame poruke koje se prenose putem medija, a mediji su sustav znakova i simbola. Mediji i reklame tvore dijalektički povezanu integriranu komunikaciju u svrhu stvaranja ideologije zavođenja. U ovom radu taj fenomen je prikazan na primjeru reklama i novinskih članaka. Reklame manipuliraju potrebama, posebice djece i mladih, pripisujući materijalnim stvarima ljudske simboličke vrijednosti, implicirajući time razlike među ljudima na osnovu proizvoda koje konzumiraju. Na taj način čovjek se svodi na „homo consumensa“. Pedagogija se stoga sve više suočava s problemom dihotomnih vrijednosti i nekritičkog „gutanja“ medijskih sadržaja. Odgovor na takve izazove nalazimo u posebnoj pedagogijskoj disciplini, medijskoj pedagogiji, čija je uloga dekodirati simbole i proniknuti u značenja razmijene vrijednosti (uz pomoć semiotike i teorije simboličkog interakcionizma) te na taj način razlučiti odgojnu komponentu od manipulativne.

mediji; reklame; manipulacija; djeca i mladi; medijska pedagogija

nije evidentirano

engleski

Pedagogical analysis of advertisements in print media

nije evidentirano

media; advertising; manipulation; children and young people; media pedagogy

nije evidentirano

Podaci o izdanju

VII.

2011.

39-57

objavljeno

1845-3392

Povezanost rada

nije evidentirano

Poveznice