Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ravnopravnost spolova u udžbenicima prirode i društva za 1. i 2. razred (CROSBI ID 363030)

Ocjenski rad | diplomski rad

Hostić, Renata Ravnopravnost spolova u udžbenicima prirode i društva za 1. i 2. razred / Borić, Edita (mentor); Škugor, Alma, sumentor (neposredni voditelj). Osijek, Hrvatska, Učiteljski fakultet, Osijek, . 2010

Podaci o odgovornosti

Hostić, Renata

Borić, Edita

Škugor, Alma, sumentor

hrvatski

Ravnopravnost spolova u udžbenicima prirode i društva za 1. i 2. razred

U ovom sam radu pošla od pretpostavke da u udžbenicima i radnim bilježnicama dominira društvena nejednakost muškaraca i žena u smislu stvarne muške dominacije i ženske subordinacije u raznim sferama društvenoga života. Analizirala sam frekvencije ilustriranih muških i ženskih likova, frekvencije obraćanja i imenovanja u muškom i ženskom rodu, ali i zastupljenost zanimanja u muškom i ženskom rodu u tekstu i na ilustracijama u udžbenicima i radnim bilježnicama. Analizirala sam ukupno šest udžbenika i isto toliko radnih bilježnica od čega su tri udžbenika i pripadajuće im radne bilježnice bile za 1. razred, a tri udžbenika i preostale tri radne bilježnice bile za 2. razred. Nakon istraživanja sam zaključila da se udžbenici međusobno razlikuju. Ilustriranje muških i ženskih likova, kao i obraćanje u muškom i ženskom rodu, segmenti su u kojima ravnopravnost najviše dolazi do izražaja. Najviše sam rodnih stereotipa uočila pri imenovanju u muškom i ženskom rodu. Zanimanja muškaraca u udžbenicima i radnim bilježnicama nisu samo brojčano nadmoćnija, već su i raznovrsnija, raspoređena po školskim spremama od najniže do najviše, dok su ženska zanimanja vrlo jednolika, stereotipna i tek s pokojom suvremenom iznimkom. Da bi udžbenici i radne bilježnice bili rodno osjetljivi u njima bi pitanja trebala biti formulirana u oba roda, a likovi prikazani na način koji ne podržava rodne stereotipe odnosno koji ne govori da su određena ponašanja ili zanimanja prikladna samo za žene ili pak samo za muškarce. Ključne riječi : ravnopravnost, rodna osjetljivost jezika, rodni stereotipi, udžbenici i radne bilježnice prirode i društva, ilustracije muških i ženskih likova

ravnopravnost; rodna osjetljivost jezika; rodni stereotipi; udžbenici i radne bilježnice prirode i društva; ilustracije muških i ženskih likova

nije evidentirano

engleski

Gender equalitiy in tekstbook and workbooks for nature and society grade 1. and 2.

nije evidentirano

equality; gender sensitive language; gender stereotypes; nature and society textbooks and workbooks; illustrations of male and female characters

nije evidentirano

Podaci o izdanju

47

09.06.2010.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Osijek

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija, Biologija