Uloga istraživanja uporišta identiteta lokalne zajednice kao prvi korak u brendiranju gradova - na primjeru grada Samobora (CROSBI ID 570349)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Skoko, Božo ; Vukasović, Igor
hrvatski
Uloga istraživanja uporišta identiteta lokalne zajednice kao prvi korak u brendiranju gradova - na primjeru grada Samobora
Sve više hrvatskih gradova započinje proces brendiranja, kojeg autori razumijevaju kao proces jačanja prepoznatljivosti i isticanja pozitivnih vrijednosti grada, te stvaranja emocionalne asocijacije na neki subjekt pomoću neopipljivih atributa poput povijesti, imidža, simbola i slično. Brendiranje omogućuje identifikaciju subjekta i njegovo razlikovanje od konkurencije, a u procesu brendiranja najčešće se koriste alati marketinga i odnosa s javnošću te dizajn. Autori kao iznimno važan preduvjet uspjeha brendiranja grada izdvajaju proces istraživanja uporišta njegova identiteta, koji se često izostavlja u hrvatskoj praksi brendiranja. A kako bi pokazali važnost tog segmenta u gradnji brenda grada, kao primjer navode grad Samobor, u kojem su proveli istraživanja na temelju kojeg je započeo proces brendiranja. Autori su, analizirajući svjetske primjere brendiranja destinacija, na primjeru Samobora pokušali pokazati da je za brendiranje grada najvažnije mišljenje i vjerovanje lokalne zajednice te da se sadržaj brenda mora graditi na vidljivim i skrivenim vrijednostima grada, koje se nalaze u njegovoj povijesti, sadašnjosti, tradiciji, legendama... Tako su definirali metodologiju, koja uključuje identificiranje povijesnih, prirodnih, antropoloških, gospodarskih i kulturoloških uporišta identiteta grada Samobora. Uz analizu dostupnih materijala i činjenica, tom zadatku su pristupili i kroz istraživanje mišljenja građana, intervjue s kreatorima javnog mišljenja u različitim područjima života u Samoboru, te istraživanje mišljenja hrvatske javnosti o identitetu i imidžu Samobora. Autori zaključuju kako je, bez kvalitetnog i sveobuhvatnog istraživanja identiteta, koji je sadržan u prošlosti i sadašnjosti grada, razvijanje vjerodostojne brend arhitekture uvelike otežano. 'Novi' brend često biva neprihvaćen od svojih osnivača/građana, a time u potpunosti i ne zaživi u javnosti. Uz to, 'konstruirani' brend bez uporišta u stvarnom identitetu grada, bez obzira na privlačnost, dugoročno nije održiv u samoborskoj, hrvatskoj i međunarodnoj stvarnosti.
brend; destinacija; Samobor; istraživanje; identitet
nije evidentirano
engleski
The Role of Researching Strongholds of Local Community Identity as a First Step in City Branding - Example: City of Samobor
nije evidentirano
brand; destination; Samobor; research; iIdentity
nije evidentirano
Podaci o prilogu
89-100.
2010.
nije evidentirano
objavljeno
978-953-7237-47-9
Podaci o matičnoj publikaciji
Međunarodni znanstveni skup Mediji i Turizam = International Scientific Conference "Media and Tourism"
Krpan, Tomislav ; Sušac, Vlado
Zadar : Nin: Sveučilište u Zadru, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096