Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Uloga istraživanja uporišta identiteta lokalne zajednice kao prvi korak u brendiranju gradova - na primjeru grada Samobora (CROSBI ID 570349)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Skoko, Božo ; Vukasović, Igor Uloga istraživanja uporišta identiteta lokalne zajednice kao prvi korak u brendiranju gradova - na primjeru grada Samobora // Međunarodni znanstveni skup Mediji i Turizam = International Scientific Conference "Media and Tourism" / Krpan, Tomislav ; Sušac, Vlado (ur.). Zadar : Nin: Sveučilište u Zadru, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, 2010. str. 89-100

Podaci o odgovornosti

Skoko, Božo ; Vukasović, Igor

hrvatski

Uloga istraživanja uporišta identiteta lokalne zajednice kao prvi korak u brendiranju gradova - na primjeru grada Samobora

Sve više hrvatskih gradova započinje proces brendiranja, kojeg autori razumijevaju kao proces jačanja prepoznatljivosti i isticanja pozitivnih vrijednosti grada, te stvaranja emocionalne asocijacije na neki subjekt pomoću neopipljivih atributa poput povijesti, imidža, simbola i slično. Brendiranje omogućuje identifikaciju subjekta i njegovo razlikovanje od konkurencije, a u procesu brendiranja najčešće se koriste alati marketinga i odnosa s javnošću te dizajn. Autori kao iznimno važan preduvjet uspjeha brendiranja grada izdvajaju proces istraživanja uporišta njegova identiteta, koji se često izostavlja u hrvatskoj praksi brendiranja. A kako bi pokazali važnost tog segmenta u gradnji brenda grada, kao primjer navode grad Samobor, u kojem su proveli istraživanja na temelju kojeg je započeo proces brendiranja. Autori su, analizirajući svjetske primjere brendiranja destinacija, na primjeru Samobora pokušali pokazati da je za brendiranje grada najvažnije mišljenje i vjerovanje lokalne zajednice te da se sadržaj brenda mora graditi na vidljivim i skrivenim vrijednostima grada, koje se nalaze u njegovoj povijesti, sadašnjosti, tradiciji, legendama... Tako su definirali metodologiju, koja uključuje identificiranje povijesnih, prirodnih, antropoloških, gospodarskih i kulturoloških uporišta identiteta grada Samobora. Uz analizu dostupnih materijala i činjenica, tom zadatku su pristupili i kroz istraživanje mišljenja građana, intervjue s kreatorima javnog mišljenja u različitim područjima života u Samoboru, te istraživanje mišljenja hrvatske javnosti o identitetu i imidžu Samobora. Autori zaključuju kako je, bez kvalitetnog i sveobuhvatnog istraživanja identiteta, koji je sadržan u prošlosti i sadašnjosti grada, razvijanje vjerodostojne brend arhitekture uvelike otežano. 'Novi' brend često biva neprihvaćen od svojih osnivača/građana, a time u potpunosti i ne zaživi u javnosti. Uz to, 'konstruirani' brend bez uporišta u stvarnom identitetu grada, bez obzira na privlačnost, dugoročno nije održiv u samoborskoj, hrvatskoj i međunarodnoj stvarnosti.

brend; destinacija; Samobor; istraživanje; identitet

nije evidentirano

engleski

The Role of Researching Strongholds of Local Community Identity as a First Step in City Branding - Example: City of Samobor

nije evidentirano

brand; destination; Samobor; research; iIdentity

nije evidentirano

Podaci o prilogu

89-100.

2010.

nije evidentirano

objavljeno

978-953-7237-47-9

Podaci o matičnoj publikaciji

Međunarodni znanstveni skup Mediji i Turizam = International Scientific Conference "Media and Tourism"

Krpan, Tomislav ; Sušac, Vlado

Zadar : Nin: Sveučilište u Zadru, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Politologija