Postmoderne epistemologije pedagogije (CROSBI ID 476062)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Mušanović, Marko
hrvatski
Postmoderne epistemologije pedagogije
Postmoderne pedagogije kao znanje o znanju dovode se u kontekst kritike moderne. Postmoderna epistemologija polazi od stava da su spoznajno vrijedni i jedinstvenost i mnoštvenost, da su spoznajno legitimne različite istine. Istinitost neke spoznaje leži u njenom kontekstu, a ne u nekom vrhovnom načelu uma. Otkrivanje sveza spoznaje i interesa otkriva ideologijski karakter univerzalističkog shvaćanja znanstvene spoznaje, znanstvene konstrukcije svijeta (tehnika) i znanstvenog pogleda na svijet. Dehumanizacija svijeta se pokazuje kao pogubna posljedica vjere u apsolutnu moć ljudskog uma. Implikacije kritike moderne brojne su i dotiču se svih znanosti. Za pedagogiju to znači da valja napustiti shvaćanje o "jednoj pedagogiji".
postmodernizam; epistemologija pedagogije
nije evidentirano
engleski
The Postmoder Epistemologies of Pedagogy
nije evidentirano
postmodernism; epistemology of pedagogy
nije evidentirano
Podaci o prilogu
98-107-x.
1996.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Pedagogija i hrvatsko školstvo
Vrgoč, Hrvoje
Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor
Podaci o skupu
Pedagogija i hrvatsko školstvo
predavanje
29.04.1996-30.04.1996
Opatija, Hrvatska