Prilog poznavanju obitelji Koritić de Mrazovec - obiteljski fond Koritić u Hrvatskom državnom arhivu (CROSBI ID 169391)

Katušić, Maja Prilog poznavanju obitelji Koritić de Mrazovec - obiteljski fond Koritić u Hrvatskom državnom arhivu // Cris : časopis Povijesnog društva Križevci, 7 (2005), 1; 60-65

Katušić, Maja

Prilog poznavanju obitelji Koritić de Mrazovec - obiteljski fond Koritić u Hrvatskom državnom arhivu

U Hrvatskom državnom arhivu, u sklopu obiteljskih fondova nalazi se fond obitelji Koritić de Mrazovec. Cjelokupnu građu obiteljskog arhiva sabrao je uredio i predao Arhivu Gustav Koritić. Osam kutija građe, nudi raznolik aspekt informacija te otvara mnoge mogućnosti i smjernice nekih budućih istraživanja. Bilo da se radi o proučavanju niza aspekata prošlosti Križevaca i križevačkog kraja, ili je usmjerenje budućeg istraživača direktno upućeno na spomenutu obitelj ovaj fond predstavlja neiscrpan i nezaobilazan izvor. Ovaj rad predstavlja prvi korak u istraživanju plemićke obitelji Koritić. Obitelj spada u red tzv. kalničkih plemenitaša, koji su živjeli na obroncima planine Kalnik (ispod utvrda Veliki i Mali Kalnik), a svoj specifičan status uspjeli su sačuvati zahvaljujući brojnim potvrdnicama i privilegijama. Budući da su dosadašnja istraživanja zapostavljala spomenutu obitelji, bilo ju je u prvom redu potrebno predstaviti široj javnosti. Tako je nakon kratkog predstavljanja samog fonda, odnosno sadržaja pojedinih kutija dan kratki genealoški slijed obitelji. Čitatelj se najprije upoznaje s najranijim članovima obitelji, kojima vrela otkrivaju samo imena i godine rođenja. Kasnije datirani izvori, poglavito oni sa prijelaza iz 18. u 19. stoljeće i kasniji, nude pregršt podataka o članovima obitelji koji su i u radu detaljnije prikazani – Franjo Ksaver, Mirko, Dragutin i Gustav Koritić. Detaljno se prate njihove političke karijere i napredovanja. Tako je Franjo Ksaver predstavljen i kroz svoju duhovnu djelatnost, kao zagrebački kanonik i vrlo ugledan član zagrebačkog Kaptola, ali nije ni zanemarena ni njegova literarna i prevoditeljska djelatnost. Njegov brat Mirko aktivno je djelovao i na županijskoj i na državnoj razini, a također prijateljevao je i sa nekim od najpoznatijih ličnosti svoga doba. Dragutin Koritić vršio je neke od najznačajnijih službi svoga doba. Gustav Koritić prikazan je kroz svoju političku i vojnu djelatnost, ali i kao darovatelj brojnih kulturnih institucija. Neka buduća analiza izvora koji se nalaze u arhivu obitelji Koritić, u prvom redu bogate obiteljske korespondencije, otkriti će njihovu drugu "ljudskiju" stranu prikazujući uvijek zanimljivu svakodnevicu nekih prošlih vremena. Ostavljajući u temu otvorenom, istraživanje povijesti obitelji Koritić ali i drugih "malih" obitelji velike je važnosti za sagledavanje opće slike prošlosti Križevaca, križevačkog kraja ali i prošlosti cijele Hrvatske.

genealogija obitelji Koritić; Hrvatski državni arhiv; Križevačka županija; Gustav Koritić

Contribution to the Knowledge of the Family Koritić de Mrazovec – the Koritić Family Fund in the Croatian State Archive

genealogy of the Koritić family; Croatian State Archive; the county of Križevci; Gustav Koritić