Longitudinalno istraživanje razvoja kreativnosti osnovnoškolske djece (CROSBI ID 363186)

Rački, Željko Longitudinalno istraživanje razvoja kreativnosti osnovnoškolske djece / Vlahović Štetić, Vesna (mentor); ZAGREB, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2010

Rački, Željko

Vlahović Štetić, Vesna

Longitudinalno istraživanje razvoja kreativnosti osnovnoškolske djece

Praćenje razvoja kreativnosti osnovnoškolske djece od 2. do 7. razreda (7 do 14 godina) u funkciji domene bio je cilj ovog akceleriranoga longitudinalnog istraživanja u trima točkama mjerenja, s razmakom od 1 i 1.4 godine, pomoću 5 djelomično preklapajućih kohorta podjednakih veličina (od 45 do 82 djece ; preklapanjem kohorta ukupno 804 pojedinačnih mjerenja). Djeca su opetovano u trima mjerenjima ispitana inventarom kreativnog ponašanja i pratećim mjerama namijenjenim procjeni valjanosti inventarom prikupljenih podataka. Inventar kreativnog ponašanja mjeri kreativna ponašanja koja su razvrstana u tri domene (svakodnevna, umjetnička i znanstvena kreativnost) i 10 skala (istim redom: crtanje-slikanje i dizajn, oblikovanje, kreativna igra ; dramska kreativnost, modni dizajn, glazbena, literarna i plesna kreativnost ; i informatičko-robotička i istraživačko-izumiteljska kreativnost). Rezultati u praćenom vremenskom razdoblju pokazuju rodne i dobne razlike u promjeni učestalosti kreativnog ponašanja djece tako da ponašanja iz domene svakodnevne kreativnosti pokazuju opadanje i kod dječaka i kod djevojčica, a znanstvene kreativnosti povećanje u funkciji dobi, pružajući potporu stabilnosti, specifičnosti i općenitosti kreativnosti u funkciji domena i dobi.

Razvoj kreativnosti u djece; područja kreativnosti; umjetnička kreativnost; znanstvena kreativnost; svakodnevna kreativnost.

Longitudinal research of elementary school aged children's creativity development

Development of children’s' creativity; creativity domains; artistic creativity; scientific creativity; everyday creativity