Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Prepoznavanje, razumijevanje i uporaba neologizama u ranoj školskoj dobi (CROSBI ID 570508)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Filipan-Žignić, Blaženka Prepoznavanje, razumijevanje i uporaba neologizama u ranoj školskoj dobi // Researches at Eotvos Jozsef College 2009 : proceedings / Tóth, Sándor Attila (ur.). Baja: Eötvös József College Press, 2010. str. 141-149

Podaci o odgovornosti

Filipan-Žignić, Blaženka

hrvatski

Prepoznavanje, razumijevanje i uporaba neologizama u ranoj školskoj dobi

U radu se opisuje istraživanje koje je provedeno na skupini jedanaestogodišnjaka s ciljem da se utvrdi u kojoj mjeri oni prepoznaju, razumiju i rabe neologizme u hrvatskom jeziku. Radi se o tridesetak najčešćih neologizama koji su mahom engleskoga podrijetla te dolaze iz područja računalnih tehnologija, interneta i telekomunikacija, a u hrvatski su jezik ušli posredstvom novih medija, prije svega računala i interneta, a potom i televizije. Povlači se paralela s neologizmima - germanizmima koji su u određenom povijesnom razdoblju hrvatskoga jezika imali jednaku ulogu kakvu danas imaju anlicizmi. Rezultati istraživanja pokazali su tako da jedanaestogodišnjaci u visokom postotku mogu prepoznati i rabiti neologizme, ali da ih u manjoj mjeri mogu zamijeniti nekom hrvatskom riječju. Ta činjenica ukazuje na potrebu provođenja određenih strategija za očuvanje hrvatskoga jezika te povećanja komunikacijske kompetencije u tome području u hrvatskome jeziku. Ne priziva se ovdje ni u kom slučaju onaj negativni purizam koji podrazumijeva istjerivanje svega stranoga, već se uvažava činjenica da je i hrvatski jezik danas poput svih modernih jezika svijeta pod utjecajem globalizacijskih te interkulturalnih procesa. Globalizacija jezika odnosno interkulturalno prožimanje očigledno ne mimoilazi ni dječji idiom budući da djeca puno vremena provode na računalu ili pred televizijskim ekranom. No, uključivanjem u nastavu više sadržaja s hrvatskim pojmovima iz područja obuhvaćenih globalizacijom zasigurno je moguće djelovati na usvajanje i hrvatskoga pojmovlja uz strano koje su djeca u velikoj mjeri već usvojila.

neologizmi; anglicizmi; internet; interkulturalnost; globalizacija jezika; germanizmi; strategija očuvanja jezika; jezični purizam

nije evidentirano

engleski

Recognizing, understanding and usage of neologisms by students at primary level

nije evidentirano

neologisms; anglizisms; internet; crossculturalism; globalisation of language; germanisms; language purism

nije evidentirano

Podaci o prilogu

141-149.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Tóth, Sándor Attila

Baja: Eötvös József College Press

978-963-7290-66-4

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Filologija