Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Slijepi učenici i usvajanje jezika u integriranom odgoju i obrazovanju (CROSBI ID 169617)

Prilog u časopisu | stručni rad

Fajdetić, Andrea Slijepi učenici i usvajanje jezika u integriranom odgoju i obrazovanju // Napredak (Zagreb), 153 (2012), 3-4; 463-480

Podaci o odgovornosti

Fajdetić, Andrea

hrvatski

Slijepi učenici i usvajanje jezika u integriranom odgoju i obrazovanju

Populacija slijepih učenika prema svojim značajkama iznimno je raznolika te uključuje slijepe učenike različitog rezidualnog i funkcionalnog vida. Učenici oštećena vida, a posebice slijepi učenici, imaju specifične značajke razvoja u području čitanja, pisanja, slušanja i govorenja upravo zbog različitosti vizualnog funkcioniranja i kvalitete iskustava (ne)prikupljenih putem oštećenog vizualnog perceptivnog kanala. Nastavni plan i program hrvatskog jezika objedinjuje sadržaje iz područja književnosti, jezika, jezičnog izražavanja i medijske kulture. Nasatvnih hrvatskog jezika svojim neposrednim i individuliziranim aktivnostima omogućuje stvaranje temelja pismenosti slijepih učenika. Da bi se realizirali sadržaji nastave hrvatskog jezika, a pritom odabrala primjerena metoda u neposrednom radu s učenicima oštećena vida potrebno je poznavati značajke razvoja u području čitanja, pisanja, slušanja i govorenja učenika oštećena vida. Cilj ovog rada je prikazati koji sve čimbenici i na koji način pridonose razvoju kompleksnog područja jezičnih kompetencija siljepih učenika integriranih u redovne škole, iste interpretirati te se na kraju kritički osvrnuti na izdovjene čimbenike.

nastava hrvatskoga jezika; učenici ošt. vida; značajke: pisanja; čitanja; govorenja; slušanja

nije evidentirano

engleski

Blind students and language aquisition in mainstream setting

nije evidentirano

blind students; language aquisition; characteristics: writing; reading; speaking and listening

nije evidentirano

Podaci o izdanju

153 (3-4)

2012.

463-480

objavljeno

1330-0059

Povezanost rada

Pedagogija