Slijepi učenici i usvajanje jezika u integriranom odgoju i obrazovanju (CROSBI ID 169617)
Prilog u časopisu | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Fajdetić, Andrea
hrvatski
Slijepi učenici i usvajanje jezika u integriranom odgoju i obrazovanju
Populacija slijepih učenika prema svojim značajkama iznimno je raznolika te uključuje slijepe učenike različitog rezidualnog i funkcionalnog vida. Učenici oštećena vida, a posebice slijepi učenici, imaju specifične značajke razvoja u području čitanja, pisanja, slušanja i govorenja upravo zbog različitosti vizualnog funkcioniranja i kvalitete iskustava (ne)prikupljenih putem oštećenog vizualnog perceptivnog kanala. Nastavni plan i program hrvatskog jezika objedinjuje sadržaje iz područja književnosti, jezika, jezičnog izražavanja i medijske kulture. Nasatvnih hrvatskog jezika svojim neposrednim i individuliziranim aktivnostima omogućuje stvaranje temelja pismenosti slijepih učenika. Da bi se realizirali sadržaji nastave hrvatskog jezika, a pritom odabrala primjerena metoda u neposrednom radu s učenicima oštećena vida potrebno je poznavati značajke razvoja u području čitanja, pisanja, slušanja i govorenja učenika oštećena vida. Cilj ovog rada je prikazati koji sve čimbenici i na koji način pridonose razvoju kompleksnog područja jezičnih kompetencija siljepih učenika integriranih u redovne škole, iste interpretirati te se na kraju kritički osvrnuti na izdovjene čimbenike.
nastava hrvatskoga jezika; učenici ošt. vida; značajke: pisanja; čitanja; govorenja; slušanja
nije evidentirano
engleski
Blind students and language aquisition in mainstream setting
nije evidentirano
blind students; language aquisition; characteristics: writing; reading; speaking and listening
nije evidentirano