Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

«Pedagoško istraživanje» kao značajna karakteristika novog profesionalizma učitelja/odgajatelja (CROSBI ID 570808)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Vujičić, Lidija «Pedagoško istraživanje» kao značajna karakteristika novog profesionalizma učitelja/odgajatelja // Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja / Bacalja, Robert (ur.). Zadar: Sveučilište u Zadru, 2010. str. 139-152

Podaci o odgovornosti

Vujičić, Lidija

hrvatski

«Pedagoško istraživanje» kao značajna karakteristika novog profesionalizma učitelja/odgajatelja

«Pedagoško istraživanje» ili istraživanja praktičara čine danas sve značajnija područja pedagoških istraživanja. Uvjetovano je to i paradigmatskim pomakom od empirijsko-analitičke (pozitivističke) ka interpretativnoj i kritičkoj paradigmi, u okviru kojih se javljaju istraživanja praktičara. U radu se posebno pozivamo na iskustva «pedagoških istraživanja», kako ih nazivaju u Reggio pedagogiji, koja istaknuto mjesto pridaju učenju, istraživanju djece i odraslih. O učitelju/odgajatelju raspravljamo kao istraživaču koji svakodnevno, zajedno s djecom razmišlja i raspravlja, o svom radu, kontinuirano isprobava načine i putove stvaranja znanja u konkretnim uvjetima u ustanovi. Iz perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja/odgajatelja on nije više onaj koji izvršava tuđa mišljenja, naloge ili programe, nego bi on trebao postati istraživač realnih procesa učenja i stvaranja znanja, autor novih pedagoških putova i procesa koji bi prevladali podijeljenost između teorije i prakse. Takav pristup istraživanju u konkretnim uvjetima grupe i ustanove povećava svijest ljudi o njihovoj vrijednosti, o traženju smisla u ili o onome što rade ; razvija se sposobnost razumijevanja i interpretacije onoga što se promatra, kao i mogućnost sve kvalitetnijih rasprava o dilemama, zabludama ; povećava se mogućnost pronalaženja sve boljih ili kvalitetnijih rješenja problema. Držimo da bi takav pristup istraživanju mogao reorganizirati odgojno-obrazovnu ustanovu, zbiljski stvoriti zajednicu – kulturu u kojoj učitelji/odgajatelji kontinuirano istražuju i uče.

istraživač; istraživanje praktičara; kultura; pedagoško istraživanje; učenje

nije evidentirano

engleski

'Pedagogical research' as an important characteristic of new pre-school/lower primary teacher professionalism

nije evidentirano

culture; researcher; practitioner research; pedagogical research; learning

nije evidentirano

Podaci o prilogu

139-152.

2010.

nije evidentirano

objavljeno

978-953-7237-40-0

Podaci o matičnoj publikaciji

Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja

Bacalja, Robert

Zadar: Sveučilište u Zadru

Podaci o skupu

Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja

predavanje

01.01.2010-01.01.2010

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija