«Pedagoško istraživanje» kao značajna karakteristika novog profesionalizma učitelja/odgajatelja (CROSBI ID 570808)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Vujičić, Lidija
hrvatski
«Pedagoško istraživanje» kao značajna karakteristika novog profesionalizma učitelja/odgajatelja
«Pedagoško istraživanje» ili istraživanja praktičara čine danas sve značajnija područja pedagoških istraživanja. Uvjetovano je to i paradigmatskim pomakom od empirijsko-analitičke (pozitivističke) ka interpretativnoj i kritičkoj paradigmi, u okviru kojih se javljaju istraživanja praktičara. U radu se posebno pozivamo na iskustva «pedagoških istraživanja», kako ih nazivaju u Reggio pedagogiji, koja istaknuto mjesto pridaju učenju, istraživanju djece i odraslih. O učitelju/odgajatelju raspravljamo kao istraživaču koji svakodnevno, zajedno s djecom razmišlja i raspravlja, o svom radu, kontinuirano isprobava načine i putove stvaranja znanja u konkretnim uvjetima u ustanovi. Iz perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja/odgajatelja on nije više onaj koji izvršava tuđa mišljenja, naloge ili programe, nego bi on trebao postati istraživač realnih procesa učenja i stvaranja znanja, autor novih pedagoških putova i procesa koji bi prevladali podijeljenost između teorije i prakse. Takav pristup istraživanju u konkretnim uvjetima grupe i ustanove povećava svijest ljudi o njihovoj vrijednosti, o traženju smisla u ili o onome što rade ; razvija se sposobnost razumijevanja i interpretacije onoga što se promatra, kao i mogućnost sve kvalitetnijih rasprava o dilemama, zabludama ; povećava se mogućnost pronalaženja sve boljih ili kvalitetnijih rješenja problema. Držimo da bi takav pristup istraživanju mogao reorganizirati odgojno-obrazovnu ustanovu, zbiljski stvoriti zajednicu – kulturu u kojoj učitelji/odgajatelji kontinuirano istražuju i uče.
istraživač; istraživanje praktičara; kultura; pedagoško istraživanje; učenje
nije evidentirano
engleski
'Pedagogical research' as an important characteristic of new pre-school/lower primary teacher professionalism
nije evidentirano
culture; researcher; practitioner research; pedagogical research; learning
nije evidentirano
Podaci o prilogu
139-152.
2010.
nije evidentirano
objavljeno
978-953-7237-40-0
Podaci o matičnoj publikaciji
Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja
Bacalja, Robert
Zadar: Sveučilište u Zadru
Podaci o skupu
Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja
predavanje
01.01.2010-01.01.2010
Zadar, Hrvatska