Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

(Ne)uvažavanje participativnih prava djeteta: suvremeni obiteljski odgoj između poslušnosti i odgovornosti (CROSBI ID 169902)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Kušević, Barbara (Ne)uvažavanje participativnih prava djeteta: suvremeni obiteljski odgoj između poslušnosti i odgovornosti // Dijalog i društvo, 12 (2010), 1/2; 105-116

Podaci o odgovornosti

Kušević, Barbara

hrvatski

(Ne)uvažavanje participativnih prava djeteta: suvremeni obiteljski odgoj između poslušnosti i odgovornosti

Participativna prava djeteta predstavljaju najveću inovaciju Konvencije o pravima djeteta (1989.). Dijete po prvi puta stječe zakonom priznato pravo da bude saslušano i da se njegovo mišljenje uzme u obzir te da daje i prima informacije, a ne da ga se promatra samo kao objekt brige odraslih. To se novo shvaćanje djeteta trebalo odraziti u svim područjima djetetova života, pa tako i u obiteljskome odgoju. Stoga se obiteljski odgoj našao u svojevrsnom procijepu između tradicionalnog nastojanja da dijete bude poslušno i da bespogovorno uvažava autoritet roditelja i drugih odraslih te novijeg shvaćanja djeteta koje treba postati odgovornim i aktivnim članom društva s razvijenim kritičkim mišljenjem. Na tom se tragu u radu predstavljaju dvije paradigme obiteljskoga odgoja, paradigma poslušnosti i paradigma odgovornosti, te se promatra kako one utječu na stupanj uvažavanja participativnih prava djeteta u suvremenom obiteljskom odgoju.

obitelj; obiteljski odgoj; participativna prava djeteta; poslušnost; odgovornost

nije evidentirano

engleski

(Non)Appreciation of Participation Rights of the Child: Modern Family Upbringing between Obedience and Responsibility

nije evidentirano

family; family upbringing; participation rights of the child; obedience; responsibility

nije evidentirano

Podaci o izdanju

12 (1/2)

2010.

105-116

objavljeno

1332-3210

Povezanost rada

Pedagogija