Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Epistemološki pristup inkluziji (CROSBI ID 169904)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Romstein, Ksenija Epistemološki pristup inkluziji // Pedagogijska istraživanja, 7 (2010), 1; 85-94

Podaci o odgovornosti

Romstein, Ksenija

hrvatski

Epistemološki pristup inkluziji

Uvidom u recentnu pedagogijsku literaturu može se uočiti kako ne postoji jedinstveno viđenje inkluzije, već mnoge perspektive koje su često nejasne i oprečne. Dvije dominantne perspektive – individualna i socijalna - propituju inkluziju (točnije njezine učinke) u odnosu na život pojedinca i društva. Iz individualne perspektive inkluzija se tumači kao uključivanje djece s posebnim potrebama/ teškoćama u svakodnevni život, što implicira normalizaciju i asimilaciju. Socijalna perspektiva inkluzije, iako eksplicitno usmjerena na dobrobit pojedinca, istovremeno podržava subordiniranost posebne potrebe/ teškoće. Unatoč nastojanjima da se terminologija mijenja u skladu sa aktualnim znanstvenim spoznajama o naravi posebne potrebe/ teškoće, navedeni termini se i dalje rabe bez dubljeg promišljanja o njihovom značenju. U ovome će se radu, kao jedan od mogućih pristupa razumijevanju termina inkluzija i posebna potreba/ teškoća, ponuditi epistemološki pristup. Ovim odabirom želi se ukazati na postojanje nekritičke (a ponekada i neadekvatne) uporabe navedenih termina čija implicitna i eksplicitna značenja imaju različite reperkusije na život pojedinca.

epistemološki pristup ; inkluzija ; identitet ; posebna potreba/ teškoća ; implicitna značenja

nije evidentirano

engleski

An epistemological approach to inclusion

nije evidentirano

epistemological approach ; inclusion ; identity ; special need/ disability ; implicit meanings

nije evidentirano

Podaci o izdanju

7 (1)

2010.

85-94

objavljeno

1334-7888

Povezanost rada

Filozofija, Pedagogija