Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Matematika u programima profesionalne edukacije odgojitelja (CROSBI ID 570972)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Romstein, Ksenija ; Ajman, Sanja Matematika u programima profesionalne edukacije odgojitelja / Mathematics in programs of pre-school teachers´ professional education // Matematika i dijete / Pavleković, Margita (ur.). Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011. str. 276-281

Podaci o odgovornosti

Romstein, Ksenija ; Ajman, Sanja

hrvatski

Matematika u programima profesionalne edukacije odgojitelja

Matematika je sastavni dio kulture. Ona je prisutna u radovima kulture (posebice u arhitekturi i umjetnosti) te svakodnevnome životu. Iako rezultati nekih istraživanja ukazuju na postojanje neutralnih ili negativnih stavova prema matematici, ljudi ju svakodnevno rabe. Telefoniranje, plaćanje, mjerenje i sl. neke su od svakodnevnih situacija za koja su potrebna matematička znanja. Upravo se aktivnostima funkcionalne uporabe matematike u ranom odgoju i obrazovanju daje velika pozornost. U Nacionalnom se okvirnom kurikulumu za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje navodi nužnost stjecanja matematičkih kompetencija potrebnih za rješavanje svakodnevnih problemskih situacija. U slučaju predškolskog odgoja i obrazovanja nositelj (točnije dizajner i organizator) tih aktivnosti je odgojitelj. Polazeći od pretpostavki da je profesionalna edukacija odgojitelja karakterizirana pragmatičnošću, da su matematička znanja neophodna za svakodnevno funkcioniranje te da je rano djetinjstvo razdoblje u kojemu djeca intenzivno uče o svome okruženju i stječu oruđa kulture (jezik, simbole…), postavlja se pitanje prisutnosti matematike u profesionalnoj edukaciji odgojitelja. Kako bi se dobio uvid u zastupljenost matematike u programima profesionalne edukacije odgojitelja, analizirani su programi trogodišnjih stručnih studija za odgojitelje predškolske djece sa 5 sveučilišta u Republici Hrvatskoj. Dobiveni rezultati ukazuju na nisku zastupljenost matematike u navedenim programima te na reduciranje matematike u smjeru profesionalnoga alata. Obzirom da su samo dva sveučilišta u Republici Hrvatskoj pokrenula sveučilišni studij za odgojitelje, ovi rezultati mogu poslužiti kao okvir daljnjem propitivanju važnosti matematike u profesionalnoj izobrazbi odgojitelja i njezinom mjestu u institucionalnom predškolskom odgoju.

matematika ; programi profesionalne edukacije ; odgojitelji ; pragmatičnost ; funkcionalnost

Zbornik je uvršten u The Education Resources Information Center (ERIC)

engleski

Mathematics in programs of pre-school teachers´ professional education

Matematika je sastavni dio kulture. Ona je prisutna u radovima kulture (posebice u arhitekturi i umjetnosti) te svakodnevnome životu. Iako rezultati nekih istraživanja ukazuju na postojanje neutralnih ili negativnih stavova prema matematici, ljudi ju svakodnevno rabe. Telefoniranje, plaćanje, mjerenje i sl. neke su od svakodnevnih situacija za koja su potrebna matematička znanja. Upravo se aktivnostima funkcionalne uporabe matematike u ranom odgoju i obrazovanju daje velika pozornost. U Nacionalnom se okvirnom kurikulumu za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje navodi nužnost stjecanja matematičkih kompetencija potrebnih za rješavanje svakodnevnih problemskih situacija. U slučaju predškolskog odgoja i obrazovanja nositelj (točnije dizajner i organizator) tih aktivnosti je odgojitelj. Polazeći od pretpostavki da je profesionalna edukacija odgojitelja karakterizirana pragmatičnošću, da su matematička znanja neophodna za svakodnevno funkcioniranje te da je rano djetinjstvo razdoblje u kojemu djeca intenzivno uče o svome okruženju i stječu oruđa kulture (jezik, simbole…), postavlja se pitanje prisutnosti matematike u profesionalnoj edukaciji odgojitelja. Kako bi se dobio uvid u zastupljenost matematike u programima profesionalne edukacije odgojitelja, analizirani su programi trogodišnjih stručnih studija za odgojitelje predškolske djece sa 5 sveučilišta u Republici Hrvatskoj. Dobiveni rezultati ukazuju na nisku zastupljenost matematike u navedenim programima te na reduciranje matematike u smjeru profesionalnoga alata. Obzirom da su samo dva sveučilišta u Republici Hrvatskoj pokrenula sveučilišni studij za odgojitelje, ovi rezultati mogu poslužiti kao okvir daljnjem propitivanju važnosti matematike u profesionalnoj izobrazbi odgojitelja i njezinom mjestu u institucionalnom predškolskom odgoju.

mathematics ; programs of professional education ; pre-school teachers ; pragmatism ; functionality

Zbornik je uvršten u The Education Resources Information Center (ERIC)

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

276-281.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Matematika i dijete

Pavleković, Margita

Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-197-578-0

Podaci o skupu

Mathematics and children: The math teacher

predavanje

18.03.2011-18.03.2011

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Matematika, Pedagogija