Vrijednosni sustav roditelja i odgojitelja i ostvarivanje kontinuiteta odgojne prakse (CROSBI ID 570973)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa
Podaci o odgovornosti
Romstein, Ksenija ; Balić, Tijana
hrvatski
Vrijednosni sustav roditelja i odgojitelja i ostvarivanje kontinuiteta odgojne prakse
Suradnja odgojitelja i roditelja, u smislu ostvarivanja kontinuiteta odgojne prakse, obilježena je proturječjem jer je odgojiteljima u prvom redu važno očuvanje profesionalnog identiteta, a roditeljima očuvanje vlastite obiteljske kulture, tj. obiteljskih vrijednosti, uloga i relacija u odgoju djece. Razlike u odgojnoj praksi podizanja djece u obitelji i instituciji proizlaze iz razlike u okruženju i razlike u dominantnoj orijentaciji o poželjnom i ispravnom, odnosno vrijednostima. Odgojni ciljevi zrcale sustav vrijednosti - oni odražavaju sliku poželjnog (idealnog) čovjeka koju implicitno njeguju, kako roditelji, tako i odgojitelji. No, isto tako, u literaturi se često može naći tvrdnja kako su odgojno-obrazovne institucije (pa tako i dječji vrtići) mjesta legitimnog in-puta socijalnih vrijednosti koje su normativne naravi te da je suvremena obitelj karakterizirana postojanjem paralelizma tradicionalnih odgojnih (patrijahalnih) vrijednosti i vrijednosti individualne samorealizacije njezinih članova. Ako je obitelj relativno rezistentna na socijalne promjene, tada je razumljivo postojanje raskoraka u vrijednosnom sustavu roditelja i odgojitelja jer su odgojitelji (u profesionalnom smislu) u funkciji ispunjavanja ciljeva institucije. Suvremena demografska kretanja, izmijenjene uloge roditelja, nove kompetencije koje društvo nameće roditeljima i djeci te globalizacijom izmijenjen sustav vrijednosti samo su neke od prepreka ostvarivanju kontinuiteta odgoja. Stoga je, uz međusobno uvažavanje pozicije roditelja i odgojitelja i usaglašavanje odgojnih ciljeva, za ostvarivanje kontinuiteta potrebno njegovanje personalizirane, dvosmjerne komunikacije. Sličnost na razini sustava vrijednosti roditelja i odgojitelja povećava razvojne potencijale oba okruženja koji su, prema suvremenom pedagoškom shvaćanju, komplementarni.
roditelji ; odgojitelji ; vrijednosni sustav ; kontinuitet ; odgojna praksa
nije evidentirano
engleski
Parents' and pre-school teachers' value system and continuity of pedagogical practice achievement
nije evidentirano
parents ; preschool teachers ; value system ; continuity ; pedagogical practice
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
Susret pedagoga Hrvatske (8 ; 2010)
predavanje
19.04.2010-21.04.2010
Osijek, Hrvatska