Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Metodološka pitanja procesne identifikacije darovitosti (CROSBI ID 570976)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Ivanović, Josip ; Romstein, Ksenija Metodološka pitanja procesne identifikacije darovitosti // A tehetségek szolgálatában/ U službi talenata / Varjú Potrebić, T. ; Lepeš, J. (ur.). Kanjiža: Regionalni centar za profesionalni razvoj zaposlenih u obrazovanju, 2011. str. 125-135

Podaci o odgovornosti

Ivanović, Josip ; Romstein, Ksenija

hrvatski

Metodološka pitanja procesne identifikacije darovitosti

Darovitost, kao dosljedno postizanje iznadprosječnih rezultata ili uradaka u jednoj ili više aktivnosti kojima se dijete bavi, u praksi se često sinonimski rabi pri opisivanju tzv. bistre djece ili djece visoke razine kognitivnog funkcioniranja. Darovitost djeteta „potvrđuje“ se različitim načinima, najčešće kumulativnim prikupljanjem djetetovih uradaka te psihološkim testiranjima. Iako se u suvremenoj pedagoškoj literaturi govori o konstruktivističkom pristupu djetetovom razvoju i učenju, najčešće zastupljena definicija darovitosti koja ju tumači kao iznadprosječno djetetovo postignuće i/ili uradak implicitno je bihevioristički orijentirana. Kako bi se u identifikaciji darovitosti pomaknuo fokus pozornosti sa normativnih na kvalitativne aspekte potrebno je propitivanje dominantne socijalne perspektive o darovitosti, postojeće normativne orijentacije u praćenju djetetovog rasta i razvoja te mogućnosti i uvjeta dizajniranja razvojno primjerenih (individualnih) kurikuluma. Suvremeni pedagoški pristup darovitosti govori o potrebi procesne identifikacije darovitosti – praćenja djetetovih postignuća u aktivnostima kojima se bavi, otvara slijedeća pitanja: metodologija praćenja djetetovih aktivnosti i postignuća, (ne)postojanje djetetove autonomije u odabiru aktivnosti kojima se bavi te posebice svrhe praćenja i uporabe dobivenih podataka. Metodologija praćenja uključuje odabir najprikladnije metode prikupljanja podataka, obrade, interpretacije, prezentacije i uporabe prikupljenih podataka. Važno je napomenuti kako „uporaba“ identificirane darovitosti zadire, između ostaloga, i u područje etike - hoće li se djetetova darovitost iskoristiti za promidžbu škole, učitelja, lokalne zajednice... ili će se ona socijalno podržavati u smjeru djetetove samoaktualizacije. Stoga će se u ovome radu propitati metodološka pitanja procesne identifikacije darovitosti, kao preduvjeta razvojno primjerenom pristupu darovitom djetetu.

metodologija ; procesna identifikacija ; darovitost ; normativnost ; razvojna primjerenost

citiran u cobiss.sr.id

engleski

Process identification of giftedness methodology issues

nije evidentirano

methodology ; process identification ; giftedness ; normativity ; developmetally appropriation

nije evidentirano

Podaci o prilogu

125-135.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

A tehetségek szolgálatában/ U službi talenata

Varjú Potrebić, T. ; Lepeš, J.

Kanjiža: Regionalni centar za profesionalni razvoj zaposlenih u obrazovanju

987-86-88671-00-2

Podaci o skupu

3. međunarodna konferencija "U službi talenata"

predavanje

19.03.2011-19.03.2011

Kanjiža, Srbija

Povezanost rada

Pedagogija