Građanstvo i oblici političke potpore: slučaj jadranske regije (CROSBI ID 169928)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Zoran, Radman Građanstvo i oblici političke potpore: slučaj jadranske regije // Anali hrvatskog politološkog društva, 7 (2010), 1; 213-237

Zoran, Radman

Građanstvo i oblici političke potpore: slučaj jadranske regije

U članku razmatramo pitanje političke potpore u Hrvatskoj koja se odnosi na povjerenje i legitimitet spram autoriteta i institucija koje postoje u političkome sustavu. Dosadašnja istraživanja koja su se provodila u Hrvatskoj govore o relativno niskoj razini povjerenja u političke autoritete i institucije. U radu polazimo od Eastonovih dimenzija političke potpore: potpora autoritetu, potpora institucijama, potpora demokraciji i potpora zajednici. Svi ti oblici političke potpore subjektivne su orijentacije građana prema jedinicama političkog sustava. Odnos građana prema jedinicama političkog sustava otvara, s druge strane, pitanje građanstva. Na temelju različitih modela građanstva razmatramo odnos elemenata političkog sustava i različitih dimenzija političke potpore u specifičnom kontekstu jadranskih županija. Rezultati do kojih smo došli upućuju na to da se razina potpore povećava od nižih, specifičnih oblika potpore (potpora autoritetima i potpora institucijama), gdje je ona relativno niska, prema višim, difuznim oblicima potpore (potpora zajednici). U pozadini političke potpore, naročito potpore demokraciji, jesu performanse političkog sustava, odnosno potpora je više instrumentalno nego intrinzično utemeljena.

povjerenje; legitimitet; politička potpora; modeli građanstva; jedinice političkog sustava;

Citizenship and the Forms of Political Support: A Case-Study of the Croatian Adriatic Regions

trust; legitimacy; political support; citizenship models; political systems units