Što je obrazovanje? (CROSBI ID 42993)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Barbarić, Damir
hrvatski
Što je obrazovanje?
U članku se najprije daje ontologijska odredba obrazovanja, dodatno pojašnjena filozofskim stavovima Gadamera i Hegela. U nastavku se izlaže smisao i svrha sveučilišta kao obrazovne institucije središnje u zapadnjačkoj povijesti. Prvi je korak pri tomu kratka skica razvitka sveučilišta u razdoblju od njegova početka u 12. i 13. st. do zasnivanja reformiranog sveučilišta u Berlinu g. 1810. Na to oslonjen središnji dio članka izlaganjem nazora i stavova Wilhelma von Humboldta, Schellinga, Fichtea i Schleiermachera pokazuje općeniti filozofijski i svjetonazorni vidokrug i pretpostavke tog zasnivanja. Kao osnovni momenti ideje obrazovanja odnosno sveučilišta, mišljene i razrađene u tih mislilaca, pokazuju se tendencija prema cjelini i jedinstvenosti znanja, zatim potpuna sloboda znanstvenog istraživanja, pri čemu se ono nikada ne smije shvaćati kao sredstvo već uvijek samo kao svrha, te na koncu etički odgovorna osobnost kao jedini primjereni subjekt sveukupne znanosti obrazovanja. U posljednjem dijelu članka na tim se mjerilima odmjerava sadašnja situacija znanosti, obrazovanja i sveučilišta, sa zaključkom da kooperativna, bitno praktički i tržišno orijentirana znanstvena djelatnost na današnjem sveučilištu više ne stoji ni u kakvoj povezanosti s izvornom filozofijskom idejom obrazovanja i treba, štoviše, biti shvaćena kao njezina suprotnost.
obrazovanje, sveučilište, filozofija, znanost, sloboda
nije evidentirano
engleski
What is Education?
nije evidentirano
education, university, philosophy, science, freedom
nije evidentirano
Podaci o prilogu
151-170.
objavljeno
Podaci o knjizi
Čemu obrazovanje
Barbarić, Damir
Zagreb: Matica hrvatska
2011.
978-953-150-918-3