Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Što je obrazovanje? (CROSBI ID 42993)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Barbarić, Damir Što je obrazovanje? // Čemu obrazovanje / Barbarić, Damir (ur.). Zagreb: Matica hrvatska, 2011. str. 151-170

Podaci o odgovornosti

Barbarić, Damir

hrvatski

Što je obrazovanje?

U članku se najprije daje ontologijska odredba obrazovanja, dodatno pojašnjena filozofskim stavovima Gadamera i Hegela. U nastavku se izlaže smisao i svrha sveučilišta kao obrazovne institucije središnje u zapadnjačkoj povijesti. Prvi je korak pri tomu kratka skica razvitka sveučilišta u razdoblju od njegova početka u 12. i 13. st. do zasnivanja reformiranog sveučilišta u Berlinu g. 1810. Na to oslonjen središnji dio članka izlaganjem nazora i stavova Wilhelma von Humboldta, Schellinga, Fichtea i Schleiermachera pokazuje općeniti filozofijski i svjetonazorni vidokrug i pretpostavke tog zasnivanja. Kao osnovni momenti ideje obrazovanja odnosno sveučilišta, mišljene i razrađene u tih mislilaca, pokazuju se tendencija prema cjelini i jedinstvenosti znanja, zatim potpuna sloboda znanstvenog istraživanja, pri čemu se ono nikada ne smije shvaćati kao sredstvo već uvijek samo kao svrha, te na koncu etički odgovorna osobnost kao jedini primjereni subjekt sveukupne znanosti obrazovanja. U posljednjem dijelu članka na tim se mjerilima odmjerava sadašnja situacija znanosti, obrazovanja i sveučilišta, sa zaključkom da kooperativna, bitno praktički i tržišno orijentirana znanstvena djelatnost na današnjem sveučilištu više ne stoji ni u kakvoj povezanosti s izvornom filozofijskom idejom obrazovanja i treba, štoviše, biti shvaćena kao njezina suprotnost.

obrazovanje, sveučilište, filozofija, znanost, sloboda

nije evidentirano

engleski

What is Education?

nije evidentirano

education, university, philosophy, science, freedom

nije evidentirano

Podaci o prilogu

151-170.

objavljeno

Podaci o knjizi

Čemu obrazovanje

Barbarić, Damir

Zagreb: Matica hrvatska

2011.

978-953-150-918-3

Povezanost rada

Filozofija